۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس تعدیل شد
سخنگوی دولت:

مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس تعدیل شد

سخنگوی دولت گفت: مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس تعدیل شد و با این اصلاح عملاً کسانی که به خاطر جزای نقدی محکوم شدند و در زندان به سر می‌برند دوره مجازات کوتاه تری خواهند داشت.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: به مناسبت روز جوان برنامه های متعددی در دستور کار است که برگزاری جشنواره جوان برتر ایرانی در ۱۲ موضوع در تمامی مراکز استان‌ها در هفته آتی، از این برنامه‌هاست.

وی افزود: در این جشنواره جوانان برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند که ویژگی‌های خاص و اقدامات خاص را در قالب‌هایی که از پیش تعیین شده، داشته و انجام داده‌اند. همچنین نمایشگاه های دستاوردهای جوانان در سراسر کشور را شاهد خواهیم بود و اردوهای بازدیدی که برای مراکز علمی و برای جوانان از توسعه ها و دستاوردهای کشور برگزار خواهد شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: برنامه حوزه ورزش و جوانان در این هفته بسیار گسترده تر است که وزارتخانه اطلاعات بیشتری ارایه خواهد کرد.

بهادری جهرمی گفت: سفرهای راهیان نور هم آغاز شده است که هم در سطح دانش آموزی و هم درصد دانشجویی پیش‌بینی افزایش جدی آنها را داریم. سال گذشته با توجه به محدودیت های کرونایی کمتر از ۵۰ هزار نفر شرکت کرده بودند که امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این سفرها شرکت کنند.

وی افزود: در کنار این سفرهای راهیان نور سفرهای راهیان پیشرفت هم برای بازدید از دستاوردهای کشور برگزار می‌شود.

سخنگوی هیات دولت درباره برخی مصوبات جلسه هیئت دولت گفت: در راستای کاهش زندانیان و جمعیت کیفری زندان‌ها دولت بنابر پیشنهاد وزارت دادگستری مبالغ ریالی جزایی نقدی بدل از حبس را تعدیل کرد و با این اصلاح در مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس که صورت گرفت عملاً کسانی که به خاطر جزای نقدی محکوم شدند و در زندان به سر می‌برند دوره مجازات کوتاه تری خواهند داشت و چه بسا در آستانه ایام نوروز با محاسبه جدید دوره زندان خود را تمام خواهند کرد و به خانه‌های خود و خانواده های خود برخواهند گشت.

بهادری جهرمی از موافقت هیأت وزیران با استفاده شهرداری‌ها از انواع ابزارهای تامین مالی خبر و توضیح داد: هیأت دولت به منظور حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موافقت کرد که این نهادها بتوانند در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه و سازوکاری که در آیین‌نامه پیش‌بینی شده، از انواع ظرفیت‌ها مانند پول، بازار سرمایه، مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی، انواع روش‌های تلفیقی مثل عمومی، خصوصی، ساخت، بهره‌برداری، مالی و حقوقی، مشارکت مدنی، حقوقی، سرمایه‌گذاری مشترک، انواع قراردادهای تجاری، معاملات تهاتری، ابزارهای تأمین مالی جمعی، اوراق مالی اسلامی و انواع گسترده‌ای از روش‌های تأمین مالی استفاده کنند تا شاهد تسریع در طرح‌های مصوب شهرها و روستاها در چارچوب اختیارات خود مجموعه شهری و روستایی باشیم.

وی افزود: در راستای حمایت از توسعه کشاورزی و محصولات آن، به ویژه دانش‌بنیان سازی حوزه کشاورزی، دولت با اصلاح اساسنامه شرکت شهرک‌های کشاورزی موافقت کرد و پیشنهاد شد که برای توسعه و حمایت موثرتر از اقدامات در حوزه‌های زنجیره‌های ارزش افزوده کشاورزی و دانش‌بنیان اقدامات لازم انجام شود.

سخنگوی دولت از پیش بینی منابعی به منظور تجهیز، تقویت و نگهداری بالگردهای جمعیت هلال احمر برای امداد رسانی هرچه بهتر خبر داد.

بهادر جهرمی همچنین درباره دستور کار جلسات آتی هیات دولت هم گفت: با شروع سال جدید آیین‌نامه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف به تصویب رسیده است که حمایت از اشتغال و اجرای شعار سال را تسریع و تسهیل خواهد کرد. دو آیین‌نامه دیگر در حوزه ورزش و جوانان و ارتباطات و فناوری و اقتصاد دیجیتال در دستور کار جلسات آتی هیات وزیران است و در صورت تصویب نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: پیرو دستور رئیس جمهور در شورای عالی تعاون در کشور مبنی بر اصلاح سند توسعه تعاون، برای حمایت هرچه بیشتر از مجموعه‌های تعاونی هم در حوزه شکل‌گیری، فعالیت‌ها و شیوه مدیریت و ساماندهی آن‌ها در دستور کار است همچنین اصلاحیه سند توسعه تعاون هم در کمیسیون اقتصادی دولت نهایی شده و در دستور جلسات هیات وزیران قرار دارد.

کد خبر: ۲۰۹٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha