۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
 غفلت ایران از بازار درآمدزای بازی‌سازی در جهان
دبیر انجمن بازی‌سازان ایران اعلام کرد؛

غفلت ایران از بازار درآمدزای بازی‌سازی در جهان

آمل- آزاد، دبیر انجمن بازی‌سازان ایران درآمد کسب از بازی سازی موبایلی و رایانه‌ای در جهان طی سال قبل را ۳۵۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ایران از این بازار درآمدزا غافل شده است.

حمزه آزاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که در ۲۰۲۲ حدود ۱۸۵ میلیارد دلار درآمد در حوزه بازی‌سازی در جهان کسب شد، افزود: این درآمدها به اضافه حوزه سخت افزاری به ۳۵۰ میلیارد دلار رسیده است و ۹۲ میلیارد دلار آن در زمینه بازی های موبایلی بوده است.

وی با اظهار این که ایران نیز از کیفیت خوبی در بازی های موبایلی برخوردار است، حوزه بلاکچینی را دارای رشد دانست و گفت: ۴.۶ میلیارد دلار از درآمدهای بازی ها مربوط به بلاکچینی بوده است و پیش بینی می شود این میزان تا سال ۲۰۲۷ به بیش از ۶۵ میلیارد دلار برسد.

وی با عنوان این که به زودی پروژه هایی در حوزه بلاکچین در ایران رونمایی می شود، گفت: سال قبل ۱۰ میلیارد دلار در حوزه بلاکچین سرمایه گذاری شده است.

آزاد یادآور شد: حوزه بلاکچینی نوپا است و باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد و در برخی از کشورها نظیر ترکیه به آن توجه شده است اما در ایران از بازار درآمدزای گیم غافل شده ایم.

کد خبر: ۲۰۹٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha