۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
معافیت رسانه‌ها و ناشران از پرداخت مالیات| لایحه دولت منجر به تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی می شد
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس:

معافیت رسانه‌ها و ناشران از پرداخت مالیات| لایحه دولت منجر به تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی می شد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: با تغییرات اعمال شده از سوی کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس، برای رسانه‌ها و فعالان نشر و فعالان فرهنگی معافیت مالیات در نظر گرفته شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در نشست امروز تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۲ که به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده بود، مورد بررسی مجدد قرار گرفت و با تغییرات اعمال شده در کمیسیون تلفیق به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

وی افزود: جز ۳ از بند ث تبصره ۶ لایحه بودجه ناظر بر بحث مالیات بر موسسات فرهنگی، هنری و مطبوعاتی بود مجددا در کمیسیون تلفیق شب گذشته مورد بررسی قرار گرفت و با تغییراتی به صحن علنی مجلس ارجاع شد. براساس لایحه بودجه دولت، کلیه موسسات فرهنگی، هنری، مطبوعاتی مشمول پرداخت مالیات می شدند و در لایحه امسال معافیت های سال های گذشته برداشته شده بود.

نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق مجلس اضافه کرد: در لایحه امسال میزان دریافت مالیات، به درآمد کف افراد منوط شده بود که با لایحه دولت بسیاری از رسانه های محلی، فعالان فضای مجازی و فعالان فرهنگی در سطح شهرستان ها و استان ها و حتی کشور مشمول پرداخت مالیات می شدند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: برای حمایت از رسانه ها و حمایت از حوزه نشر، کتاب و مجلات، لایحه بودجه دولت توسط مجلس تغییر کرد، در حالی که حوزه نشر و مطبوعات یارانه دریافت می کنند بسیار نامفهوم است که مالیاتی با چند برابر ارزش بخواهند پرداخت کنند لذا خروجی لایحه دولت در سال ۱۴۰۲ منجر به تعطیلی بخشی از فعالیت های فرهنگی، مطبوعاتی و نشر کتاب و حتی فعالیت های فرهنگی، دینی و قرآنی می شد چرا که بسیاری ترجیح می دادند که فعالیت خود را تعطیل کنند تا مالیات ۲۵ درصدی بپردازند.

وی یادآور شد: در جریان بررسی این بند در صحن علنی مجلس ابهامی توسط رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح و این ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع شد، نهایتا شب گذشته با دو سوم آراء موسسات انتشاراتی، فعالان مطبوعاتی و رسانه ای، فعالان نشر کتاب، فعالان قرآنی و موسسات رسانه ای دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت مالیات استثنا شدند لذا امیدواریم در سال ۱۴۰۲ شاهد فعالیت پویای این قشر در سال آینده باشیم.

کد خبر: ۲۰۹٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha