۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
استانداردسازی ۳۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی کرمان از سال آینده
مدیرکل میراث فرهنگی کرمان خبر داد؛

استانداردسازی ۳۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی کرمان از سال آینده

کرمان- مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: از ابتدای سال آینده استانداردسازی ۳۴۰ واحد بوم‌گردی اجرا می‌شود که این اقدام باعث جذب هر چه بیشتر گردشگر به ویژه گردشگران خارجی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی -اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۶ واحد بوم‌گردی در استان کرمان افتتاح شده که تعداد آنها به ۳۴۰ واحد رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: بوم‌گردی‌ها در استان کرمان روند رو به رشدی دارند و در تمام مناطق گردشگری استان فعالیت می‌کنند که از پراکندگی قابل قبولی نیز برخوردار هستند و در مناطقی که اماکن اقامتی وجود ندارد، در بحث اسکان گردشگر گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

اشتغال یک هزار و ۲۵ نفر در حوزه بوم گردی کرمان

وی بیان کرد: بوم‌گردی‌ها همچنین در بحث اشتغالزایی نیز موفق عمل کرده‌اند و اینک یک هزار و ۲۵ نفر به صورت مستقیم در بوم‌گردی ها مشغول فعالیت هستند که با احتساب اشتغال غیرمستقیم آنها این عدد به حدود سه هزار نفر نیز می‌رسد.

فعالی ادامه داد: نظارت کامل بر امکانات و خدمات دهی بوم‌گردی‌ها برای حفظ کیفیت خدمات به صورت مستمر انجام می‌شود اما در مواردی شاهد نواقصی در این اقامتگاه‌ها از قبیل کامل نبود تجهیزات، کیفیت پایین غذا، مناسب نبودن بنا و غیره را شاهد هستیم که برای رفع این مشکلات استانداردسازی در این اماکن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تجربه موفق استانداردسازی هتل‌های استان کرمان اظهار کرد: در طرح استانداردسازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی تمام امکانات و تجهیزات کمی و کیفی خدمات با استانداردهای روز تطبیق داده و به روزرسانی می‌شوند و کارکنان بوم‌گردی نیز تحت آموزش قرار می‌گیرند تا ضمن رضایت، اقبال و جذب گردشگران نیز برای اقامت در بوم‌گردی ها افزایش پیدا کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه پراکندگی بوم‌گردی‌ها را تقریبا در تمام استان مشاهده می‌کنیم، افزود: محدودیتی در اعطای مجوز برای احداث بوم‌گردی وجود ندارد و به متقاضیان طبق ضوابط تسهیلات ارزان قیمت نیز پرداخت می‌شود، اما متقاضیان باید حتما رعایت ضوابط و استانداردها را در نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: استقبال از مناطق گردشگری کرمان رونق بوم‌گردی و اقتصاد جوامع محلی را به همراه دارد، به طور مثال طی چندوقت اخیر بیش از پنج هزار گردشگر برای بازدید از جاذبه‌های کویر لوت وارد شهداد شدند که ظرفیت تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی منطقه تکمیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: در منطقه گردشگری مانند شهداد سه هتل در حال فعالیت است و ساختمان یک هتل دیگر را نیز در دست ساخت داریم که در کنار بیش از ۴۰ واحد بوم‌گردی منطقه پذیرای مسافران و گردشگران هستند.

وی بیان کرد: همچنین برای ارتقای سطح خدمات در اماکن اقامتی و پذیرایی از جمله بومگردی‌های استان کرمان دوره‌های متعدد توانمندسازی شاغلان گردشگری‌ در سال‌های اخیر برای کارکنان این اقامتگاه ها ‌برگزار شده است.

فعالی بیان کرد: بیشترین تعداد واحدهای بوم‌گردی در استان کرمان به ترتیب در روستاهای شهداد، بافت، جیرفت و شهربابک قرار دارد.

کد خبر: ۲۰۹٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha