۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
بهترین محله های شهر مشهد برای اقامت و بازدید

بهترین محله های شهر مشهد برای اقامت و بازدید

با توجه به اینکه، شهر مشهد یکی از کلان‌شهرهای کشور است، بنابراین شناخت مناطق مختلف مشهد در هنگام سفر برایتان مناسب خواهد بود.

بهترین محله های شهر مشهد برای اقامت و بازدید

با توجه به اینکه، شهر مشهد یکی از کلان‌شهرهای کشور است، بنابراین شناخت مناطق مختلف مشهد در هنگام سفر برایتان مناسب خواهد بود، بدین منظور سفرمارکت در این مقاله به معرفی محله‌های مختلف مشهد می‌پردازد که جزو بهترین محله‌ها از نظر قدمت، داشتن جاهای دیدنی و تفریحی و مراکز خرید و هتل محسوب می‌شوند و با انتخاب این محل‌ها برای اقامتتان می‌توانید سفری خاطره‌انگیز برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.


 

محله امام رضا؛ محله‌ای نزدیک به حرم

خیابان امام رضا یکی از خیابان‌های اصلی و منتهی به حرم امام رضاست و همین امر سبب می‌شود تا در میان زائران محبوبیت داشته باشد. گردشگران زیادی بعد از رزرو بلیط هواپیما مشهد، برای اقامتشان این منطقه را انتخاب کنند. همچنین به دلیل دسترسی آسان به مناطق دیگر شهر نیز می‌توانید با خیال راحت هتل موردنظرتان را انتخاب کنید. این خیابان در ابتدا با نام تهران مشهور بود، زیرا از طریق آن به جاده مشهد-تهران دسترسی داشتند. در کوچه پس کوچه‌های خیابان امام رضا صدها هتل و هتل آپارتمان و سوئیت افتتاح‌شده‌اند تا آسایش مسافران را تأمین کنند. همچنین تعداد پاساژ و مغازه نیز به قدری زیاد است که باید چند روز از سفرتان را به گشتن در این منطقه اختصاص دهید. در واقع مزیت قرار گرفتن هتل‌ در نزدیکی حرم این است که در هزینه حمل‌ونقل و زمان صرفه‌جویی می‌شود.


 

خیابان سجاد؛ منطقه‌ای گران و مرفه نشین

اینجا یکی از محله‌های قدیمی و ثروتمند در شهر مشهد است که در زمان پهلوی اول این قسمت به صورت باغ زیبا و سرسبزی بوده و به تدریج نسبت به ساخت ساختمان پرداخته‌اند. امروزه نیز در این منطقه چندین مرکز خرید لوکس دایر شده است. با توجه به اینکه بلوار سجاد جزو قسمت‌های بالا شهر در مشهد به شمار می‌رود، قیمت‌ها نیز بدین‌جهت بالاتر است. یکی از دلایلی که مشهدی‌ها و مسافران سایر شهرها را به سمت این محله می‌کشاند، وجود اجناس شیک و گران‌قیمت است.


 

خیابان احمدآباد، محله‌ای قدیمی با ویلاهای تماشایی

این خیابان در محدوده کوهسنگی و ملک‌آباد قرار دارد، جزو شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر به شمار می‌رود و دارای بخش‌های متعددی است. اگر از شهر شلوغ تهران با بلیط قطار تهران مشهد سفر کردید و به دنبال محله‌ای آرام و دور از هیاهو هستید، پیشنهاد سفرمارکت انتخاب محله احمدآباد است. این محله خانه‌های ویلایی بزرگی دارد که پیاده‌روی و بازدید از این منطقه در حین سفر به مشهد به مسافران پیشنهاد می‌شود. همچنین این منطقه را به عنوان منطقه تجاری شهر می‌شناسند و بخشی از این خیابان نیز مربوط به مراکز پزشکی و اداری است. علاوه بر این‌ها، خیابان احمدآباد برای خرید نیز یکی از مناسب‌ترین خیابان‌هاست و به مسافران پیشنهاد می‌شود تا در هنگام سفر به شهر مشهد بازدید از این خیابان را در برنامه سفری‌شان قرار دهند.


 

خیابان کوهسنگی مشهد، سفری به تاریخ

ممکن است در میان مسافران شهر مشهد افرادی باشند که برای گشت‌وگذار و تفریح عازم این شهر می‌شوند، بدین‌جهت نزدیکی به حرم برای این افراد فرقی ندارد، در عوض به دنبال جایی هستند که از مکان‌های دیدنی بازدید کنند. خیابان کوهسنگی نیز یکی از همین خیابان‌های شهر مشهد است که هتل‌های متعددی دارد و با اقامت در هتل‌های این خیابان می‌توانید از پارک کوهسنگی، باغ و کاخ ملک‌آباد بازدید کنید. قدمت پارک کوهسنگی به زمان‌های بسیار دور برمی‌گردد که در هر دوره تاریخ شاهان به این قسمت سفر می‌کردند.

یکی دیگر از نکات قابل‌توجه در این خیابان قرار نگرفتن در محدوده طرح ترافیک است و مسافرانی که با ماشین شخصی خود سفر می‌کنند با خیال راحت می‌توانند به گشت‌وگذار بپردازند. بنابراین پیشنهاد دیگر ما برای رزرو هتل مشهد خیابان کوهسنگی است.


 

بهترین محله های شهر مشهد برای اقامت و بازدید


 

بلوار خیام مشهد، مملو از جاهای دیدنی

این منطقه به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم‌شده است و یکی از محله‌های توریستی و گردشگری محسوب می‌شود. خیام جنوبی در منطقه یک مشهد واقع‌شده و جزو مناطق مرفه نشین است. در خیام شمالی نیز بازار بزرگ گل و معروف‌ترین مراکز خرید وجود دارند که بازدید از آن‌ها به همه مسافران مشهد توصیه می‌شود. همچنین مجتمع ساحلی همراه با چندین رستوران نیز جزو تفریحات این خیابان هستند. مشهد مال نیز یکی دیگر از مهم‌ترین مجتمع‌های تفریحی مشهد است و جزو مدرن‌ترین مجتمع‌های چندگانه مشهد است.


 

بهترین محله های شهر مشهد برای اقامت و بازدید

بلوار وکیل‌آباد، خوش و آب هواترین نقطه مشهد

اینجا جزو مهم‌ترین و طولانی‌ترین بلوارهای شهر است که بسیار خوش آب‌وهوا بوده و برای گردش و خرید جزو مناطق مشهور است. پارک وکیل‌آباد و شهربازی ملت در امتداد همین بلوار قرار دارند و همچنین چندین پاساژ و مرکز خرید همراه با رستوران در این منطقه دایر شده‌اند. یکی دیگر از نکات جالب در این منطقه‌ این است که انتهای وکیل‌آباد به جاده شاندیز و طرقبه می‌رسد. این مناطق ییلاقی بسیار خوش آب‌وهوا هستند و برای کسانی مناسب است که به دنبال تفریح هستند، بنابراین پیشنهاد می‌شود هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی را بر اساس سلیقه و بودجه‌شان در این ییلاقات انتخاب کنند و در هنگام عصر یا شب نیز به گشت‌وگذار در محیط اطراف بپردازند و از منظره و طبیعت لذت ببرند.


 

محله هاشمیه، محله‌ای لوکس

این محله جزو محله‌های خوب و لوکس در شهر مشهد است که فاصله اندکی تا دانشگاه فردوسی مشهد دارد. در محله هاشمیه تمامی نیازهای زندگی و امکانات رفاهی تأمین می‌شود، به‌طوری‌که در خیابان بهترین بیمارستان‌ها و مراکز خرید دایر شده‌اند. بافت این منطقه دارای معماری رومی است و از لحاظ میزان ترافیک نیز خوب و قابل‌تحمل است. در این خیابان می‌توانید از فروشگاه‌های لاکچری و برند بازدید کنید.


 

سخن آخر

همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز اشاره شد، مشهد یکی از کلان‌شهرهای کشورمان محسوب می‌شود که محله‌ها، محل‌های اقامت و مراکز خرید به این چند مورد خلاصه نمی‌شود، بلکه باید در هنگام رزرو بلیط هواپیمای تهران مشهد خودتان را برای سفری پربار و هیجان‌انگیز آماده کنید و با برنامه‌ریزی صحیح از سفرتان لذت ببرید، زیرا سفر به مشهد چه به قصد زیارت باشد چه تفریح، در هر صورت با اقامت در هتل‌های مشهد و بازدید از جاهای دیدنی و تاریخی و خرید از مراکز خرید یکی از پرخاطره‌ترین سفرها را تجربه خواهید کرد و لحظات خوشی در انتظارتان است.

کد خبر: ۲۰۹٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      20 5
      یه سری هم به طبرسی شمالی بزنید
    • علی قاسمی IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      6 7
      اگرزواران محترم منطقه آرام وزیبا وخنک درتابستان وپرازپارک می خواهیدسری هم به بلوارمجمدیه جزمنطقه ی (جاهدشهر)بزنید
    • میترا IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      18 8
      بله مشهد جاهای باصفا زیاد داره،آدماشم با صفان
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      2 5
      از شهرک غرب در غرب مشهد منطقه خوش آب و هوای مشهد هم سری بزنید
    • M.s IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      1 6
      سلام حتما جاهد شهر مشهد هم بیاین
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      0 7
      اصلا هاشمیه لوکس نیست جاهای دیدنی هم نداره کوههای آب وبرق زیبا وباصفا هاشمیه همش آپارتمان داره لوکس و زیبا نیس
    • عسل IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      5 2
      گلشهر مشهد خوبه وقتی بری اونجا احساس میکنی رفتی خارج ?
    • رضا IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 1
      فقط بلوار وکیل آباد زنده پرشور ییلاقی بازار وهمه چیزتمام
    • احمد NL ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      0 2
      محله امام رضا در اصل محله رضاییه است. جنب بلوار وحدت خیابان امام رضا فقط یک بازار تجاری است.