۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
پربارترین نهال گردو در جهان؛ صفر تا صد انتخاب و خرید نهال گردو

پربارترین نهال گردو در جهان؛ صفر تا صد انتخاب و خرید نهال گردو

برای افرادی که قصد احدث باغ گردو را دارند یا به فکر کاشت و پرورش درخت گردو هستند، خرید نهال گردو مهمترین و اصلی ترین کار است که باید با دقت بالا و از نهالستان های معتبر انجام شود.

به گزارش بازار، برای افرادی که قصد احدث باغ گردو را دارند یا به فکر کاشت و پرورش درخت گردو هستند، خرید نهال گردو مهمترین و اصلی ترین کار است که باید با دقت بالا و از نهالستان های معتبر انجام شود. اگر شما بتوانید یک نهال خوب و پربار تهیه نمایید بی شک از حیث تجاری نیز کسب و کار پررونقی خواهید داشت.

قطعا شما نیز قبول دارید که میوه نهال گردو یکی از پرطرفدار ترین خشکبارها است و در تمام کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد؛ لذا باغ گردو می تواند یک سرمایه گذاری پر سود برای افرادی باشد که به کشاورزی و باغداری علاقه دارند. اگر مایل به خرید نهال خوب و پربار هستید لازم است تا به نکات بیان شده در این مقاله توجه کنید.

معرفی پربارترین ارقام نهال گردو در جهان

اگر مایلید تا با کاشت نهال گردو یک سرمایه گذاری پر سود انجام دهید، توصیه می شود اقدام به خرید نهال اصلاح شده و پربار نمایید. در ادامه به معرفی بهترین ارقام نهال گردو می پردازیم تا با پربارترین نهال های گردو آشنا شوید:

نهال گردو چندلر

این نهال گردو که در دسته نهال های پیوندی قرار می گیرد در کشور آمریکا تجاری شد. با خرید نهال گردو چندلر می توان انتظار داشت که در کشور ایران به خوبی رشد نماید. از جمله ویژگی های نهال مذکور می توان به باردهی سریع آن اشاره نمود. چنانچه بتوانید از این نهال در برابر آفات و بیماری ها مراقبت نمایید و شرایط مساعد رشد را فراهم آورید، می تواند عمر مفیدی بیش از ۱۰۰ سال داشته باشد. گردو چندلر در برابر خشکی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

نهال گردو ژنوتیپ برتر

این نهال گردو یکی از نهال های بومی کشور ایران است. بهتر است تا این نهال در محیط های نسبتا گرم پرورش داده شود. از جمله ویژگی های این گردو می توان به پوست نازک، رنگ قهوه ای روشن و سنگین وزن بودن مغز آن اشاره کرد. جالب است که بدانید در صورت بارداری، از این نهال می توان در هر هکتار حدود ۵ تا ۶ تن گردو برداشت نمود.

نهال گردو خوشه ای

در صورتی که قصد خرید نهال گردو پربار را دارید در نظر داشته باشید که نهال گردو خوشه ای را می توان در هر شرایط آب و هوایی پرورش داد. بسیاری از کشاورزان زادگاه این گردو را به کشور فرانسه نسبت می دهند. این نهال مخصوص محیط های سردسیر بوده و می تواند پس از ۳ سال از زمان کاشت بار بدهد. در صورت نگهداری صحیح نیز نهال های مذکور می توانند بالای ۶۰ سال عمر نمایند.


 

پربارترین نهال گردو

خرید نهال گردو فرنور

نهال گردو فرنور یکی از ارقام فرانسوی است که در محیط های سرد رشد خوبی دارد. باید عنوان کرد که این نهال گردوی خوب، نسبتا دیر بار می دهد اما وزن بیشتر گردو به مغز آن تخصیص داده می شود و طعم و مزه عالی دارید. از همین رو خرید نهال گردو فرنور و سرمایه گذاری روی آن می تواند پرسود باشد.


 

هر آنچه که باید در خصوص خرید نهال گردو بدانید

اگر مایلید تا نهال گردوی خوب و پرباری را از نهالستان های معتبر تهیه نمایید، لازم است تا حتما به فاکتورهای زیر دقت کنید:

  • در زمان خرید نهال گردو از نهالستان های معتبر، بهتر است که مجوزهای مربوطه مانند مجوز های بهداشت را بررسی نمایید. این گواهی نشان دهنده استاندارد بودن نهال ها است.

  • نهال ها دارای انواع متفاوتی می باشند که هر کدام از آنها در یک شرایط آب و هوایی خاص رشد می نمایند. از همین رو در زمان خرید نهال لازم است تا به آب و هوای محل پرورش نهال دقت نمایید.

  • نهال گردوی خریداری شده شما باید فاقد هرگونه بیماری یا آفتی باشد. در غیر این صورت امکان دارد که نهال مدنظر شما رشد نکند و به بار نرسد.

  • در زمان خرید نهال لازم است تا مواردی را خریداری کنید که دارای برچسب می باشند. روی این برچسب ها اطلاعات مرتبط با نهال همچون شرکت تولید کننده، سال تولید، نوع پیوند و نام درج شده است.

در نظر داشته باشید که نهال گردوی خوب، بسیار پربار است. البته شما باید شرایط رشد و نمو آن را فراهم آورید. در این صورت برای بیش از ۵۰ سال می توانید از میوه های این درخت بهره ببرید. وقتی که شما نهال را به زمین منتقل می نمایید برای حداقل ۲ الی ۳ هفته لازم است تا شرایط مناسب رشد را فراهم آورید. لذا باید خاک را مرطوب نگه داشته و آب و هوای معتدل را برای نهال شبیه سازی کنید. به همین خاطر توصیه می شود تا کاشت نهال را به فصل هایی موکول نمایید که هوا خوب است.


 

خرید نهال گردو پربار از بهترین نهالستان

از کجا میتوان نسبت به خرید بهترین نهال گردو اقدام نمود

در هنگام خرید نهال گردو لازم است تا حتما به اصالت نهال، شناسنامه دار بودن و ضمانت نهال ها دقت نمایید. مجموعه نهالستان رجبی یکی از بزرگترین نهالستان های کشور می باشد که تمام این موارد را به مشتریان خود ارائه میدهد تا خریداران با خیال راحت نهال مدنظر خود را خریداری کنند.

در نظر داشته باشید که نهال های ذکر شده در این مقاله داخل مجموعه نهالستان رجبی به صورت تخصصی اصلاح شده اند. از همین رو بسیار پربار و مقاوم می باشند. لذا سرمایه گذاری روی آنها می تواند سود زیادی به همراه داشته باشد.

شما می‌تواند برای خرید نهال گردو، خرید نهال بادام و سایر نهال‌ها با نهالستان رجبی تماس بگیرید و اطمینان داشته باشید که متخصصین این نهالستان از مشاورات پیش از انتخاب و خرید نهال تا راه اندازی کامل باغ در کنار شما خواهند بود.

شماره تلفن: ۰۹۱۴۵۵۳۰۳۳۶ (مهندس دانیال رجبی)

همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت "نهالستان رجبی" در گوگل یا مراجعه به وب‌سایت نهالستان رجبی به آدرس nahalrajabi.comبررسی و مشخصات انواع نهال را مشاهده کنید.


 

کد خبر: ۲۰۹٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha