۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰
پرداخت سود بانکی منجر به توقف تولید می شود| اداره مالیات رقم عجیبی برای ما تعیین کرده است
گفتگوی بازار با مدیرشرکت«ایزی هَندل»؛

پرداخت سود بانکی منجر به توقف تولید می شود| اداره مالیات رقم عجیبی برای ما تعیین کرده است

امینیان مدیرشرکت«ایزی هَندل»با اشاره به سودهای کلان بانکی گفت: سود قانونی محصولات من۳۰ درصد و این درحالی است که هزینه مواد روزبه روز افزایش دارد،در نتیجه پرداخت سود بانکی منجر به توقف تولید می شود.

گروه استان ها بازار؛ افزایش روز به روز قیمت مواد اولیه، نبود ثبات در بازار، مشکل واردات برخی مواد اولیه و همچنین سرمایه در گردش از عمده مشکلاتی هستند که بیشتر تولیدکنندگان با آن مواجه هستند و این چالش ها گاها" با کاهش تولید، تعدیل نیرو و یا حتی به تعطیلی واحدهای تولیدی منجر می شود.

گفتگوی خبرنگار بازار با هاشم امینیان مدیر شرکت «ایزی هَندل» تولید کننده یراق آلات و دستگیره کابینت، گویای بخشی از چالش های تولید در صنعت یراق آلات و دستگیره و غیره هست.

*از روند تولید و محصولات خود بگویید.

ما در این مجموعه هم به عنوان تولید کننده و هم پخش کار را پیش می‌بریم. به دلیل اینکه من علاوه بر فعالیت در حوزه تولید، کار پخش را هم خودم انجام می دهم می توانم در بازار رقابت کنم اما افرادی که خودشان تولید می کنند معمولا" از گردانه رقابت باز می‌مانند.

*اغلب تولیدکنندگان از مشکلات تامین فلز گلایه دارند و این موضوع روی قیمت گذاری بر کالاها تاثیر می گذارد شما با این مشکل روبرو هستید؟

صددرصد، به عنوان مثال ۴۵ روز پیش مواد خریدم ایکس ریال و آن مبلغ را تبدیل به کالا کردم و فروختم. الان که می خواهم جنس جایگزین کنم مواد را ۳۵ درصد بالاتر خریداری می کنم. کل سود قانونی من ۳۰ درصد هست اما ۳۵ درصد هم باید از جیب خودم بگذارم تا بتوانم مواد اولیه ۴۵ روز گذشته را تامین کنم.

*قیمت گذاری تان را چه زمانی انجام می دهید؟

ابتدای سال روی اجناسمان قیمت گذاشتیم، مواد اولیه ما به عنوان مثال ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان بوده اما الان به قیمت ۱۴۰ هزار تومان تهیه می کنم. اگر بخواهم بر اساس موادی که در حال افزایش است قیمت گذاری انجام دهم باید چیزی حدود ۱۰۰ درصد روی آن بگذارم اما اگر اینکار را هم بکنم از ما خریداری نمی‌کنند. در واقع فقط ادامه می دهم که تیم ۳۰ نفره تولید خود را به پایان سال برسانم و پایان سال ببینم چه مقدار می توانم افزایش قیمت روی اجناس بگذارم.

*با افزایش قیمت مواد اولیه سرمایه در گردش شما هم کوچک تر می شود، برای سرمایه در گردش تان تابحال برای دریافت وام یا تسهیلات اقدام کردید؟

خیر، به دلایل شخصی هیچ وام یا تسهیلاتی دریافت نکردم. بانک با درصد پایین به ما وام نمی‌دهد، بنده از تولیدم ۳۰ درصد سود می گیرم. از طرفی هم افزایش مداوم قیمت جنس را داریم، پس من مجبورم آرام آرام به جلو پیش بروم. اگر وام بگیرم سپس بخواهم مواد اولیه بخرم تولید و در بازار عرضه کنم، باید یک سودی به بانک بدهم یک سود هم در مواد اولیه هست و اگر قرار باشد ۲۰ درصد آن را بانک بگیرد، نمی توانم به کار ادامه دهم پس مجبور هستم سرمایه ام را کوچک کنم.

*چقدر اشتغالزایی دارید؟

سال گذشته ۶۰ نفر نیرو داشتم اما امسال این مقدار به ۳۰ تا ۳۵ نفر کاهش یافته با این شرایط مطمئنا سال آینده هم ریزش می‌کند و به ۱۰ یا نهایت ۱۵ نفر می‌رسد.

*بازار هدف شما داخلی است یا بازاریابی خارجی داشتید؟

بله بازاریابی خارجی هم داشتیم اما با وجود مشکلات و موانعی که وجود دارد من نتوانستم جنس صادر کنم. اما می دانم به طور غیر مستقیم اجناس ما را به خارج از کشور هم می برند.

*در رابطه با کیفیت کار، رقابت اجناس شما با اجناس خارجی طور است؟

من یک مدت از چین جنس می‌آوردم و به همین دلیل هم سمت تولید آمدم وگرنه تولید نمی‌کردم تنها مشکل ما آبکاری جنس هست. فن، سیستم و موادی که آنها برای آبکاری دارند کشور ما نمی‌تواند داشته باشد وگرنه از لحاظ متریال و ابزارآلات اصلی هیچ تفاوتی با خارجی ها ندارد. در حال حاضر تنها مشکل ما آبکاری است، مواد شیمیایی همیشه یک دست نیست و حدود ۸۰ درصدش وارداتی است اما متاسفانه وارد که می شود یک دست نیست و دلالان دست می‌برند و این باعث می شود من نتوانم جنسم را یک رنگ دربیاورم.

*مراودات شما با دستگاه های دولتی چگونه است؟

چالش ها با دستگاه ها همیشه هست به عنوان مثال اداره مالیات رقمی عجیبی برای ما منظور کرده که هم چنان در حال رفت و آمد هستیم.

کد خبر: ۲۰۹٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha