۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
خیز ۲۰ میلیارد دلاری صادرات ایران به روسیه

خیز ۲۰ میلیارد دلاری صادرات ایران به روسیه

معاون اقتصادی و توسعه‌ای منطقه‌ای وزارت کشور گفت: ایران و روسیه برای تقویت ارتباطات و مناسبات تجاری با کشور روسیه صادرات ۲۰ میلیارد دلاری را هدف‌گذاری کرده اند.

به گزارش بازار، محسن کوشش تبار، معاون اقتصادی و توسعه‌ای منطقه‌ای وزارت کشور که ریاست هیئت ایرانی را در پنجمین نشست کارگروه همکاری‌های منطقه‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بر عهده داشت، با بیان اینکه دولت سیزدهم سیاست تعامل با کشورهای همسایه را دراولویت خود دارد، ارتقاء سطح مبادلات تجاری بین این دو کشور را دارای اهمیت ویژه دانست.

وی با اشاره به علاقه مندی روس‌ها برای تامین بخشی از مواد غذایی کشورشان از ایران گفت: تاجران ایرانی استقبال خوبی از این موضوع کرده اند و به همین دلیل یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست به رفع موانع تاجران اختصاص داشت.

کوشش تبار گفت: در این نشست استفاده از ظرفیت بنادر جنوبی ایران در خلیج فارس، دریای عمان و ارتباط آن‌ها با آب‌های آزاد و کریدورهای شمال جنوب و غرب به شرق، برای انتقال کالاهای روسیه مورد توجه قرار گرفت. همچنین استفاده ظرفیت‌های کشتیرانی روسیه در دریای خزر برای صادرات محصولات ایرانی به بررسی گذاشته شد.

وی با اشاره به اراده جدی ایران برای تقویت ارتباطات و مناسبات تجاری با کشور روسیه و هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری صادرات میان دو کشور گفت: مقرر شده استاندارهای سراسر کشور با توجه به ظرفیت استانهایشان برنامه ریزی‌های جامعی برای بهره برداری از ظرفیت‌ها انجام بدهند. به علاوه کمیته ویژه‌ای باید تشکیل شود که هر سه ماه یک بار مصوبات این کارگروه را پیگیری کند. نشست این کارگروه از این پس بجای هر سال، شش ماه یک بار تشکیل می‌شود.

کد خبر: ۲۰۹٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha