۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
۱۰۰ هزار تعاونی در کشور فعال است| رشد ۳.۵ درصدی اشتغال در بخش تعاون؛ حمایت دولت، جدی است
معاون وزیر کار در گفتگو با بازار:

۱۰۰ هزار تعاونی در کشور فعال است| رشد ۳.۵ درصدی اشتغال در بخش تعاون؛ حمایت دولت، جدی است

اردبیل- مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار تعاونی فعال داریم که بخش عظیمی از ظرفیت تولید و اشتغال کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مهدی مسکنی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: یکی از بخش‌های قدرتمند اقتصاد ایران، بخش تعاون است که در سال‌های اخیر به ویژه دولت سیزدهم با حمایت جدی رئیس جمهور این بخش در حال سپری کردن دوران مؤثر و کارآمد در نظام اقتصادی است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی الگویی مناسب و کارآمد در مسیر تولید و اشتغال هستند، تصریح کرد: در بخش تعاون کشور بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی مؤثر با بازدهی مناسب ایجاد شده که تلاش می‌کنیم در نیمه اول سال آینده این رقم را به ۲.۵ میلیون نفر برسانیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی در کشور در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، گفت: در دولت سیزدهم بخش عظیمی از طرح‌های تعاونی به نتیجه رسیده تا ایجاد فرصت اشتغال و افزایش تولید را در ابعاد مختلف شاهد باشیم.

مسکنی سهم اشتغال تعاونی‌ها را در نظام اشتغال کشور، ‌ سهم مناسب و رو به جلو توصیف کرد و افزود: در یک سال اخیر رشد ۳.۵ درصدی تعداد شاغلین در تعاونی‌ها را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» از ابتدای سال سعی کردیم تا تقویت زیرساخت‌های نوآوری و گسترش تعاونی‌های دانش‌بنیان را شاهد باشیم که تاکنون ۳۱ مرکز نوآوری تعاونی در کشور راه‌اندازی شده است.

مسکنی حمایت از تعاونی‌های دانش‌بنیان با پرداخت تسهیلات مورد نیاز را یادآور شد و اضافه کرد: ما سعی می‌کنیم تا در ابعاد مختلف تسهیلاتی را از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ در اختیار فعالان تعاونی‌ها قرار دهیم که بر اساس مصوبه مجلس برای سال آینده نیز سهم مناسبی تا ۱۰۲ همت پیش‌بینی شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بعد از گذشت یک دهه در بودجه سالانه سهم مشخصی برای تعاونی‌ها پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود با ارائه برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی، زمینه استفاده از این تسهیلات و منابع برای فعالان اقتصادی در بخش تعاون به وجود آید.

کد خبر: ۲۰۹٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha