۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
تصویب کلیات لایحه آبخیزداری در دولت
معاون آبخیزداری اداره منابع طبیعی استان تهران اعلام کرد

تصویب کلیات لایحه آبخیزداری در دولت

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: لایحه آبخیزداری به مراحل خوبی رسیده، کلیات آن در کمیسیون زیربنایی دولت مصوب شده که موضوع مهم آن تاکید بر آمایش سرزمین حوزه‌ای است.

به گزارش بازار، حسن وحید با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ بار سیل فقط در دهه اخیر در کشور رخ داده افزود: : سیلاب‌های ویرانگر و تعدد آن‌ها بویژه در دهه اخیر افزایش یافته و اکنون ۴۵۰ شهر و هشت هزار و ۶۵۰ روستا در معرض سیل قرار دارند.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد: این درحالی است که همزمان ۱۴۰ میلیارد مترمکعب کسری آبخوان داریم که موجب افزایش فرونشست می‌شود و نمی‌دانیم چطور می‌خواهند آن را جبران کنند.

وی تصریح کرد: ۶۰۹ دشت در کشور داریم که ۴۱۰ دشت ممنوعه و تقریبا بیلان آبی در کل کشور منفی است.

وحید افزود: با فرسایش خاک، افت آب‌های زیرزمینی و ریزگرد مواجه بودیم و اکنون با فرونشست سرزمین نیز مواجه شده‌ایم که نتیجه برخوردهای ما با طبیعت بوده و دست انتقام طبیعت هم سخت است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: میزان عرصه‌های منابع طبیعی در کشور ۱۳۴ میلیون، میزان جنگل و بیشه ۱۷ میلیون هکتار، میزان مراتع ۸۴ میلیون هکتار و میزان مساحت اراضی بیابانی ۳۲ میلیون هکتار است که نگران کننده محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سالانه ۲ میلیارد تن خاک کشور فرسایش پیدا می‌کند که ۱۴ درصد درآمد ناخالص ملی کشور در قالب فرسایش خاک از دست می‌رود.

کد خبر: ۲۰۹٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha