۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
مجموعه‌های صادراتی زمینه‌ساز حضور بنگاه‌های کوچک در بازارهای جهانی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

مجموعه‌های صادراتی زمینه‌ساز حضور بنگاه‌های کوچک در بازارهای جهانی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد مجموعه‌های صادراتی زمینه‌ساز ارتقای رقابت‌پذیری و حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) در بازارهای جهانی است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در همایش مروجان و مدیران مجموعه‌های صادراتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، با بیان این مطلب، افزود: یکی از موضوعات مهم در رشد و ارتقاء تولید، اعمال محدودیت‌های وارداتی از سال‌های گذشته بوده است که تقاضا را برای خرید کالای ایرانی و ساخت داخل ارتقاء داده است و این افزایش تقاضا رشد بنگاه‌های کوچک و متوسط را به دنبال داشته است.

وی اضافه کرد: اگر تحریم‌ها نیز برداشته شود باید برای کالاهای ساخت داخل و کالاهایی که امکان تولید در داخل کشور دارند، این حمایت‌ها تداوم داشته باشد که بنگاه‌های تولیدی متضرر نشوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: از بیش از ۵۰ هزار واحد تولیدی درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی حدود ۹۸درصد کوچک و متوسط هستند که باید به ارتقاء رقابت پذیری آن‌ها کمک شود و یکی از بهترین راه‌ها رسیدن به بازارهای خارجی است.

رسولیان گفت: برای توسعه تولید و توانمندسازی بنگاه‌ها باید در راستای بازاریابی، حفظ و ارتقای بازار، بازاریابی و ارتقاء شاخص‌های صادراتی تلاش بیشتری شود.

وی، اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت ایران راهبردهای لازم را ارائه می‌دهد و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز مشوق‌ها و حمایت‌های ویژه‌ای برای صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) دارد، توسعه مجموعه‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات در همین راستا صورت گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بسته تخصصی و مشخص برای حمایت از توسعه مجموعه‌ها با مشارکت خود بنگاه‌ها باید تدوین گردد.

رسولیان، افزود: رقابت‌های منفی میان بنگاه‌ها برای ارتقا صادرات نباید وجود داشته باشد، مجموعه‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات در مدیریت بازار هدف و جلوگیری از رقابت‌های منفی بنگاه‌ها بسیار موثر هستند.

وی اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نمایشگاه‌های داخلی، اعزام هیئت‌های تجاری و حضور در نمایشگاه‌های خارجی به عنوان بسته ‌های حمایتی مشوق‌های لازم را به بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) ارائه می‌دهد، راه افزایش تولید در واقع ارتقاء تقاضای خارجی است که منجر به افزایش شاخص‌های تولید، افزایش صادرات و اشتغال می‌شود.

فعالیت ۳۴ مجموعه صادراتی در شهرک‌های صنعتی
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این همایش گفت: بنگاه‌های کوچک اغلب برای رقابت در بازارهای جهانی و برندینگ با توجه به هزینه‌های بالای بازاریابی نیاز به حمایت دارند، شرکت‌های مدیریت صادرات و مجموعه‌های صادراتی در این راستا گام برمی‌دارند.

عزیزالله قربانی افزود: ۳۴ مجموعه صادراتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فعال و ۳۰ مجموعه دیگر نیز در حال توسعه است.

وی ادامه داد: در هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط و بازاریابی و ورود آن‌ها به بازارهای جهانی، مشوق‌ها و حمایت‌هایی از جمله حضور در نمایشگاه‌های خارجی و اعزام هیئت‌های تجاری در نظر گرفته شده است.

همایش مروجان و مدیران مجموعه‌های صادراتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی جهت طرح مباحث مرتبط با ایجاد و توسعه مجموعه‌ها و سایر شبکه‌های صادراتی و همچنین تبادل تجربیات مروجان و مدیران مجموعه‌های تایید شده به همت معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۱۰ شهرک و ۳۴۱ ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶شهرک فناوری، ۴۰مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰‌هزار و ۵۸قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹هزار و ۸۸۲واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸هزار و ۵۹۵نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

کد خبر: ۲۰۹٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha