۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
 زنجان در تولید صنایع فلزی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

زنجان در تولید صنایع فلزی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است

زنجان-صفوی،مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: زنجان در تولید صنایع فلزی رتبه سوم و در تولید مس نیز جایگاه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بازارچه های صنایع دستی استان به تعداد ۹ بازارچه در محل اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری هر شهرستان برپا خواهد شد،گفت: در ایام نوروز همراه با نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در جنب موزه مردم شناسی رختشویخانه زنجان، هشت نمایشگاه در شهرهای ماهنشان، ابهر، هیدج، سلطانیه، خدابنده و خرمدره برپا می شود.

وی با بیان اینکه زنجان در تولید صنایع فلزی رتبه سوم و در تولید مس نیز جایگاه اول کشوری را به خود اختصاص داده است،ابراز داشت: در سال ۹۸ زنجان به عنوان شهر جهانی معرفی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: امیدواریم نوروز ۱۴۰۲ شاهد رونق بازارهای صنایع دستی شهرهای مختلف استان باشیم.

صفوی تاکید کرد: برپایی بازارچه‌های فصلی فرصت مناسبی برای فروش و بازاریابی محصولات هنری هنرمندان است.

وی افزود: زنجان در سایر حوزه‌های صنایع‌دستی نیز سرآمد است و امروز در ۵۵ رشته صنایع‌دستی، هنرمندان زنجانی مشغول فعالیت هستند و بازارچه‌های نوروزی فرصت مناسبی است تا هنرمندان تولیدات خود را جهت عرضه و فروش ارائه کنند و مسافران هم با صنایع‌دستی استان آشنا شوند.

کد خبر: ۲۰۹٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha