۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
رویکرد اتاق بازرگانی گرگان صادرات محور باشد
مدیرعامل شرکت سوله استرآباد:

رویکرد اتاق بازرگانی گرگان صادرات محور باشد

گرگان- موسوی، مدیرعامل شرکت سوله استرآباد گلستان گفت: اتاق بازرگانی باید برای کالای تولیدی استان رویکردی صادرات محور داشته باشد.

سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اتاق بازرگانی باید به تولید کالا در استان نگاه صادرات محور داشته باشد که این امر موجب پویایی در افزایش بهره وری تولید می شود.

مدیرعامل شرکت سوله استرآباد افزود: اگر برای توسعه صادرات کالا در استان تلاش نشود محصولات از بین می روند باید به تولید کالا نگاه صادرات محور داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از رسالت های اتاق بازرگانی توسعه صادرات و اشتغالزایی است بنابراین با صادرات کالا می توان اشتغالزایی در استان ایجاد کرد.

موسوی با بیان اینکه اتاق بازرگانی با ایجاد ارتباط با استان های همسایه می تواند به فعالان اقتصادی کمک کند، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی با شناسایی بازار بین الملی و معرفی تولیدات گلستان در کشورهای همسایه می تواند موجب توسعه اقتصاد استان شود.

به گفته وی، حضور رایزن های اقتصادی اتاق های بازرگانی در کشورهای همسایه می‌تواند بازار لازم را برای فعالان این عرصه فراهم کند اما برخی از سیاست ها و تصمیمات آنی دولت مانع بزرگی بر سر راه صادرکنندگان و بازرگانان ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت سوله استرآباد اضافه کرد: لازم است بر سیاست ها و قوانین عرصه صادرات و بازرگانی کشور بازنگری مجدد صورت بگیرد تا وابستگی اقتصاد از دولت کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه توصیه های تشکل های خصوصی مانند اتاق بازرگانی به دولت می تواند در اصلاح امور موثر باشد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی در بازتاب معضلات فعالان اقتصادی کار خود را کرده اما دولت به آن توجهی نکرده که این امر شرایط نامطلوب اقتصادی را رقم زده است.

وی در خاتمه یادآور شد: مسئولان اتاق بازرگانی باید انحصارطلبی و ایجاد رانت را کنار بگذارند و برای منفعت کل استان کوشش کنند.

کد خبر: ۲۰۸٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha