۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
قانون جهش اقتصاد دانش‌بنیان؛ فرصتی برای توسعه فناوری در بخش شیلات

قانون جهش اقتصاد دانش‌بنیان؛ فرصتی برای توسعه فناوری در بخش شیلات

دبیر حوزه امنیت غذایی و تولید کشاورزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصویب و ابلاغ قانون جهش اقتصاد دانش‌بنیان توسط مجلس را فرصتی استثنایی برای حرکت‌های فناورانه در بخش شیلات کشور دانست.

به گزارش بازار، نادرقلی ابراهیمی افزود: قانون جهش اقتصاد دانش‌بنیان حدود ۲۱ ماده دارد و می‌تواند فرصت‌هایی را برای حرکت‌های علمی و فناوری در بخش شیلات و افزایش تولید فراهم کند.

دبیر حوزه امنیت غذایی و تولید کشاورزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد:افزایش تولید محصولات آبزی از حدود ۱.۲ میلیون تن به ۳ میلیون تن از اهداف وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران است و بکارگیری علم و فناوری‌های نوین، نقش مهمی در تحقق این هدف دارد.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این آمادگی را دارد که از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند و تعداد آن‌ها را افزایش دهد.

ابراهیمی اظهار داشت: دهکده‌ها و مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری می‌توانند در حوزه‌های شیلاتی نظیر میگو، ماهیان سردآبی، ماهیان گرمابی و جلبک گسترش یابند و مانعی برای آن نیست.

دبیر حوزه امنیت غذایی و تولید کشاورزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر استفاده از منابع آبی موجود در کشور برای افزایش تولید محصولات آبزی تصریح کرد: از آب شورها، زه‌آب‌های اراضی کشاورزی، آب قنات، چشمه‌ها و چاه‌های کشاورزی در راستای پروش آبزیان می‌توان استفاده کرد.

وی اظهار داشت: آب شورها فرصتی برای پرورش میگو و آرتیمیا محسوب می‌شوند.

ابراهیمی ادامه داد: کشاورزان می‌توانند از آب چاه‌ها، قنوات و آب‌های جاری در کنار مزارع خود برای پرورش آبزیان بهره ببرند.

کد خبر: ۲۰۸٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha