۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
نصب تعداد ۶ هزار و ۳۵۰ دستگاه کنتور روی چاه های استان همدان
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان اعلام کرد:

نصب تعداد ۶ هزار و ۳۵۰ دستگاه کنتور روی چاه های استان همدان

همدان - ضروری، مدیر شرکت آب منطقه ای همدان از نصب تعداد ۶ هزار و ۳۵۰ دستگاه انواع کنتور بر روی چاه های استان همدان خبر داد و افزود: ۸۵ درصد از این تعداد کنتور بر روی چاه های کشاورزی نصب شده است.

محمد ضروری در گفتگو با خبرنگار بازار از نصب تعداد ۶ هزار و ۳۵۰ دستگاه انواع کنتور بر روی چاه های استان همدان خبر داد و افزود: ۸۵ درصد از این تعداد کنتور بر روی چاه های کشاورزی نصب شده است.

وی میزان جلوگیری از اضافه برداشت ناشی از انسداد چاه های غیر مجاز استان همدان در سال جاری را تقریبا ۱۹ میلیون متر مکعب اعلام کرد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۸۶ حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است.

مدیر شرکت آب منطقه ای همدان تعداد چاه های مسدود شده از ابتدای سال ۱۳۹۳ تاکنون را پنج هزار و ۹۴۶ حلقه دانست و افزود: با انسداد این تعداد چاه بیش از ۳۲۷ میلیون متر مکعب در مصرف غیر مجاز از آب زیرزمینی جلوگیری شده است.

میزان بارش‌های امسال بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون ۶۳ میلی‌متر بارش در ایستگاه سد اکباتان به ثبت رسیده است، گفت: میزان بارش‌های امسال بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

ضروری یادآور شد: میانگین بارش ها در حوضه سد اکباتان در سال آبی گذشته ۱۳۴ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۱۴۵ میلی‌متر بوده است.

مدیر شرکت آب منطقه ای همدان عنوان کرد: میزان میانگین بارش های استان همدان طبق گزارش ایستگاه های مبنا ۷۳ میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته ۴۰ درصد و نسبت به بلند مدت ۵۰ درصد کاهش داشته است.

محمد ضروری اضافه کرد: میزان میانگین بارش ها در سال آبی گذشته ۱۲۲ میلیمتر و بلند مدت ۱۴۵ میلیمتر به ثبت رسیده است

کد خبر: ۲۰۸٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha