۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
احتمال وقوع بیماری آنتروتوکسمی در جمعیت دامی عشایر سیستان | واکسیناسیون اجرا می شود
رئیس دامپزشکی زابل خبر داد؛

احتمال وقوع بیماری آنتروتوکسمی در جمعیت دامی عشایر سیستان | واکسیناسیون اجرا می شود

سیستان- سرگزی، رئیس اداره دامپزشکی زابل، گفت: با توجه به آغاز فصل کوچ عشایر و جا به جایی دام ها به مکانی تازه احتمال بروز بیماری آنتروتوکسمی در دام ها وجود دارد.

داریوش سرگزی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن فصل بهار و کوچ عشایر به مناطق دارای مراتع غنی‌تر و تغییر جیره دام ها احتمال وقوع بیماری آنتروتوکسمی در دام ها افزایش پیدا می کند.

رئیس اداره دامپزشکی زابل، گفت: از این رو تزریق دو نوبت واکسن آنتروتوکسمی به فاصله ۱۴ روز توسط مراکز مجاز مایه کوبی تحت نظارت دامپزشکی می تواند ایمنی پایداری در دام ها ایجاد کند.

سرگزی با اشاره به اینکه، واکسیناسیون باید هر ۶ ماه یکبار تکرار شود، افزود: ایمن سازی جمعیت دامی بر علیه بیماری تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله و سایر بیماری های استراتژیک دامی در طول سال به صورت رایگان توسط ادارات دامپزشکی انجام می شود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم، عشایر قبل از اقدام به کوچ، از تزریق تمامی واکسن‌های فوق اطمینان حاصل کنند و چنانچه تا کنون به هر دلیلی در این زمینه اقدامی صورت نگرفته با مراجعه به ادارات دامپزشکی و یا تماس با سامانه ۱۵۱۲ نسبت به دریافت خدمات واکسیناسیون رایگان اقدام کنند.

رئیس دامپزشکی زابل، گفت: واکسیناسیون دام‌ها با ایجاد ایمنی مناسب در جمعیت دامی ضمن جلوگیری از گسترش بیماری‌های دامی در کشور از وقوع تلفات و ضرر و زیان عشایر و دامداران جلوگیری می کند.

سرگزی افزود: به منظور ارائه مطلوب‌تر خدمات رایگان دامپزشکی از قبیل واکسیناسیون دام و دیگر خدمات فنی لازم است محل استقرار عشایر به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع رسانی شود.

کد خبر: ۲۰۸٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha