۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
سکه را برای سرمایه گذاری انتخاب نکنید
کارشناس بازار سرمایه:

سکه را برای سرمایه گذاری انتخاب نکنید

کاظم زاده، کارشناس بورس گفت: سرمایه گذاری در حوزه سکه طی ماه های آتی بازدهی مطلوبی نصیب خریداران نمی کند؛ لذا بازارهای دیگر نظیر سهام ارجحیت دارد.

به گزارش بازار، حسن کاظم زاده در مصاحبه تلفنی با برنامه رویداد، با اشاره به سوبرداشت‌های موجود در بازار گواهی سکه، گفت: بازار گواهی سکه بازاری عام است و دو طرف (اشخاص حقیقی و حقوقی) می‌توانند حضور داشته باشند و به این شکل نیست که افراد خاص یا بانک‌ها به فروش سکه بپردازند.

وی با اشاره به شرایط ناشی از شیوه ویروس کرونا، اظهار داشت: به تناسب شرایط فعلی کشور، بازار فیزیکی سکه برای مدتی فعال نبود و بر این اساس متقاضیان خرید سکه به سمت بازار گواهی سوق پیدا کرده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش تعداد مشارکت کنندگان در بازار بورس و سرمایه باعث شده تا تقاضای افراد در بازار گواهی سکه رشد پیدا کند.

وی ادامه داد: محدود بودن عرضه کننده و محدودیت در انبارها باعث شده تا قیمت سکه در بورس بیشتر از بازار باشد.

حسن کاظم زاده تصریح کرد: با توجه به این که در روزهای گذشته تقاضای سکه در بازار فیزیکی افزایش پیدا کرده است، مبالغ سکه در بورس و بازار فیزیکی به یکدیگر نزدیک شده‌اند.

وی با اشاره به این که به دلیل انتظار تورمی در سطح جامعه تقاضا برای طلا و سکه در ماه‌های اخیر افزایش یافته است، عنوان کرد: وقتی که مردم احساس می‌کنند طلا یا سکه قرار است در آینده افزایش قیمت داشته باشد به سمت خرید هجوم می‌آورند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به نظر می‌رسد با توجه وضعیت انس جهانی قیمت‌های الان خیلی با انتظارات آینده فاصله ندارد و سرمایه گذاری در حوزه سکه در چند ماه آینده بازدهی مطلوبی نخواهد داشت.

کد خبر: ۲۰٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha