۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
ادامه ریزش قیمت جهانی نفت و ایجاد ترس شدید در بازارهای مالی
تحلیل بازار نفت؛

ادامه ریزش قیمت جهانی نفت و ایجاد ترس شدید در بازارهای مالی

در پی ادامه روند افزایش شاخص دلار و همچنین ترس ایجاد شده در بازار از شکل گیری رکود اقتصادی در آمریکا و اروپا، قیمت نفت روز دوشنبه بار دیگر با اصلاح مواجه شد.

به گزارش بازار، در پی ادامه روند افزایش شاخص دلار و همچنین ترس ایجاد شده در بازار از شکل گیری رکود اقتصادی در آمریکا و اروپا، قیمت نفت روز دوشنبه بار دیگر با اصلاح مواجه شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس با ۰.۵ درصد کاهش به ۷۵.۹۸ دلار رسیده و این در حالیست که قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با ۴۸ سنت کاهش به ۸۲.۶۸ دلار کاهش یافته است. همچنین قیمت های امروز نفت، به صورت متوسط حدود ۹۰ سنت نسبت به روز جمعه هفته گذشته کاهش یافته است.

در همین راستا، «وندانا هری» مدیر عامل شرکت تحقیقات نفتی وندا اینسایت، در گفتگو با رویترز اعلام کرده که بازار نفت به شدت تحت تاثیر احساسات کلی بازار قرار داشته و ریزش های اخیر نیز به همین دلیل است.

گفته می شود شکل گیری ترس شدید ناشی از ادامه لحن تند و تیز فدرال رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا طی ماه های آتی، منجر به ریزش اکثر بازارهای مالی شده است.

در حالیکه فدرال رزرو در ماه دسامبر، برآورد مجموع سود سالانه بانکی در آمریکا را ۵.۱ درصد اعلام کرده بود، اکنون کارشناسان معتقدند این رقم می تواند به ۵.۳ درصد افزایش یابد که همین موضوع منجر به استقبال سرمایه گذاران از دلار امن و سودزا و دور شدن از بازارهای پر ریسکی همچون سهام و رمزارزها شده است.

با اینحال هنوز نمی توان نسبت به ادامه ریزش ها در بازار نفت نظر قطعی داد. اکنون، سرمایه گذاران بازار نفت منتظر تشکیل جلسه فدرال رزرو در این هفته و اعلام آمار اقتصادی مهمی همچون نرخ بیکاری، شاخص اعتماد مصرف کننده و همچنین شاخص قیمت تولید هستند تا بتوانند در خصوص جهت گیری بازار تصمیم گیری نمایند.

کد خبر: ۲۰۸٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha