۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
ژنراتور مولد برق لوکوموتیو برای نخستین بار در کشور ساخته شد
صدقی به بازار گفت:

ژنراتور مولد برق لوکوموتیو برای نخستین بار در کشور ساخته شد

شاهرود- صدقی، مدیر تولید مجموعه توربوژنراتور شاهرود از تولید نخستین نمونه بومی‌سازی شده ژنراتورهای مولد برق لوکوموتیو در ایران خبر داد و گفت: این طرح صنایع ریلی کشور را متحول می‌سازد.

حجت الله صدقی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه نخستین نمونه بومی سازی شده ژنراتورهای مولد برق لوکوموتیو در ایران در شهرستان شاهرود ساخته شد، ابراز کرد: مهمترین کاربرد این ژنراتورها در صنایع ریلی کشور است چرا که این دستگاه مولد و ژنراتور اصلی برق لوکوموتیو محسوب می شود.

وی با بیان اینکه نمونه اصلی این دستگاه، تولید آمریکا است، افزود: ژنرال موتورز آمریکا ساخت این محصول را در انحصار خود داشت اما امروز به صورت کامل این ژنراتور بومی سازی شده و در کشورمان ساخته می شود.

مدیر تولید مجموعه توربوژنراتور شاهرود با بیان اینکه این ژنراتور محصول شرکت دانش بنیان با متخصصان داخلی است، افزود: نحوه ساخت این دستگاه، مهندسی معکوس بوده و تمام قطعات آن در شش ماه در شاهرود تولید شده است.

صدقی با بیان اینکه هزینه تمام شده این دستگاه یک دهم نمونه آمریکایی آن است، بیان کرد: تمام قطعات استفاده شده در این ژنراتور کاملاً بومی و برخی قطعات الکترونیک آن خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تمام قطعاتی که امکان ساخت آن در شاهرود وجود داشت در کارخانه توربو ژنراتور ساخته شده است، ابراز داشت: این ژنراتور با مشارکت ۵۰ نیروی بومی ساخته شده و قرار است به شرکت لوکوموتیو سازی مپنا تحویل داده شود.

مدیر تولید مجموعه توربوژنراتور شاهرود با بیان اینکه مپنا اعلام کرده که این ژنراتور تست های مرتبط با این شرکت را با موفقیت پشت سر گذاشته است، بیان کرد: مجوز توسعه و تجهیز انبوه ژنراتور مذکور به شرکت توربوژنراتور شاهرود از طریق مپنا داده شده است.

کد خبر: ۲۰۸٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha