۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
گمرک یزد بیشترین تعداد اظهارنامه صادراتی کشور را دارد
سلمانی به بازار گفت:

گمرک یزد بیشترین تعداد اظهارنامه صادراتی کشور را دارد

یزد- سلمانی، مدیرکل گمرک یزد گفت: گمرک یزد در ۱۱ ماهه امسال با صدور 43 هزار اظهارنامه، رتبه نخست را در بین گمرکات کشور از نظر تعداد صدور اظهارنامه صادراتی کسب کرده است.

محمدحسین سلمانی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن بیان اینکه گمرک یزد در ۱۱ ماهه ابتدای سال جاری با بیش از ۴۳ هزار فقره اظهارنامه صادراتی رتبه نخست را در بین گمرکات کشور کسب کرده است، تاکید داشت: گمرک یزد در زمینه صادرات رتبه هفتم تا نهم را در میان ۱۶۰ گمرک کشور دارا است.

وی خاطرنشان کرد: گمرک یزد در سال جاری به ۵۳ کشور جهان صادرات داشته است که عراق، پاکستان، افغانستان، امارات متحده عربی و ترکیه بیشترین ارزش دلاری صادرات یزد را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل گمرک یزد تنوع کالاهای صادراتی در این مدت را ۲۰۲ قلم تعرفه کالا اعلام کرد و گفت: کاشی و سرامیک، هیدروکربن، نایلون و نایلکس، اکسیدهای مولیبدن و میله های فولادی مهمترین کالاهای صادراتی گمرک یزد هستند.

سلمانی با بیان اینکه در سال جاری ۳۰ کشور از گمرک یزد به کشور واردات داشته اند، تصریح کرد: ترکیه، چین، ایتالیا، برزیل و امارات متحده عربی مهمترین کشورها از لحاظ میزان و ارزش دلاری واردات در این مدت هستند.

وی تنوع کالاهای وارداتی در سال جاری را ۴۶۵ قلم تعرفه کالا اعلام کرد که مهمترین آنها از لحاظ میزان ارزش دلاری شامل الیاف آکریلیک، گوشت منجمد گاو، گوشت منجمد مرغ، گرید نساجی، ضایعات کاغذ و مقوا و ماشین های بافندگی است.

کد خبر: ۲۰۸٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha