۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
کابینت آنتی فینگر چیست؟

کابینت آنتی فینگر چیست؟

از کابینت آنتی فینگر به عنوان یکی از بهترین انواع کابینت‌ مدرن با خاصیت ضد لک و اثر انگشت در بازار یاد می‌شود.

به گزارش بازار، از کابینت آنتی فینگر به عنوان یکی از بهترین انواع کابینت‌ مدرن با خاصیت ضد لک و اثر انگشت در بازار یاد می‌شود. که دارای متقاضیان فراوانی می‌باشد. امروزه طراحی داخلی منزل به یکی از ضروریات اساسی هر خانه‌ای تبدیل شده است. آشپزخانه نیز به عنوان قلب و نگین خانه شما بوده و به همین خاطر نیز زیبایی این بخش از خانه می‌تواند نقش مهمی در چشم‌نوازی خانه شما داشته باشد. امروزه بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که به هر میزانی که فضای داخلی خانه زیباتر باشد، روحیه افراد خانه نیز بهتر و باانرژی‌تر خواهد بود.

درواقع این موضوع بر اساس اصول علم فِنگ‌شویی کاملاً اثبات شده است؛ چراکه به هر میزانی که خانه شما از نظر چیدمان نامرتب‌تر باشد، انرژی بیشتری از شما گرفته خواهد شد. به تناسب، این امر موجب ایجاد افسردگی در شما خواهد شد.

کابینت آنتی فینگر چیست؟

کابینت آنتی فینگر یکی از انواع کابینت‌های ام دی اف است. این کابینت همان‌گونه که از نام آن مشخص است به ورق‌های ام دی افی گفته می‌شود که اثر انگشت روی آنها باقی نمی‌ماند. بر این اساس، نام دیگر این کابینت را ضد لک می‌گویند. این نوع کابینت در تمام آشپزخانه‌های مسکونی و اداری مورد استفاده است. در واقع ام دی اف آنتی فینگر تنها برای کابینت استفاده نمی‌شود، بلکه از این ورق‌های زیبا و منحصربه‌فرد برای صفحه روی کابینت نیز استفاده می‌شود.

از آنجایی‌که کابینت در آشپزخانه قرار می‌گیرد، نقش مهمی در سلامت شما خواهد داشت؛ چرا که مواد خوراکی شما درون آن قرار داده شده و در صورتی که از نظر بهداشتی با محیط اطراف واکنش نشان دهد، سبب فساد مواد خوراکی شده و ممکن است موجب بیماری افراد شود. کابینت آنتی فینگر را از ورق‌های ام دی اف تولید می‌کنند که در آن تا حد امکان از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت مواد خوراکی خود را روی آن قرار داده و مصرف نمایید.

مزیت‌های کابینت آنتی فینگر

همان‌گونه که در بالا اشاره شد، کابینت آنتی فینگر به عنوان یکی از انواع کابینت‌ مدرن، نقش مهمی در دکوراسیون خانه شما خواهد داشت. با توجه به اینکه اثر انگشت کمتر روی ام دی اف آنتی فینگر باقی می‌ماند نسبت به کابینت نئوکلاسیک که با رنگ پلی اورتان اجرا می‌شود از نظر ضد لک بودن بهتر است.   

این کابینت دارای مزیت‌های منحصربه‌فردی بوده که در اینجا به صورت اجمالی به برخی از آنها اشاره می‌کنیم..

  • دارای طول عمر بسیار بالایی هستند.
  • قابلیت تجدید رنگ این نوع کابینت‌ها وجود دارد.
  • این نوع ام دی اف قابلیت ترمیم‌پذیری دارد.
  • ام دی اف آنتی فینگر دارای خاصیت ضد خش بوده و در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم‌اند.
  • لبه‌های این ورق‌ها کاملاً بدون درز بوده و در نتیجه آب نمی‌تواند درون آنها نفوذ کند.
  • سازگار با محیط زیست‌اند.

لازم به ذکر است که انواع کابینت آنتی فینگر در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در کشور تولید می‌شود که متناسب با سلایق گوناگون تمام مردم می‌باشد. از جمله دو نوع چوبی که این کابینت با آنها تولید می‌شود می‌توان به ام دی اف پاک چوب و ام دی اف ملامینه اشاره نمود. البته ام دی اف پاک چوب از کیفیت بالاتری نسبت به نوع ملامینه برخوردار است.

images_1677419833_63fb6539380fb.jpg

قیمت کابینت آنتی فینگر

کابینت آنتی فینگر با توجه به ویژگی‌های خاص و کیفیت بالا، از بازار فروش نسبتاً خوبی نیز برخوردار است. شاید قیمت مناسب آن را هم بتوان به عنوان یکی از دلایل محبوبیت‌اش برشمرد، اما به صورت کلی قیمت کابینت آنتی فینگر به عوامل متعددی مربوط می‌شود. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به نکات زیر اشاره نمود.

  • نوع چوب به‌کاررفته در تولید ورق‌های آنتی فینگر
  • ابعاد کابینت آنتی فینگر
  • برند سازنده آن
  • هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل

بااین‌وجود یکی دیگر از عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار در قیمت کابینت آنتی فینگر، نوسانات قیمت بازار به ویژه در حوزه ارز است. چراکه با افزایش قیمت ارز و به تناسب آن، قیمت این محصول نیز افزایش خواهد یافت. در مجموع می‌توان گفت کابینت آنتی فینگر از جمله زیباترین انواع کابینت بوده که در کشورهای اروپایی نیز دارای طرفداران زیادی است. در گذشته ورق ام دی اف آنتی فینگر را از خارج از کشور وارد می‌کردند، اما امروزه این ورق‌ها با استفاده از دانش بومی جوانان این سرزمین تولید و به بازار عرضه می‌شود. تنوع بسیار خوبی که این کابینت‌ها دارند، پاسخگوی تمام سلیقه‌ها خواهد بود.

کابینت با روکش طبیعی

کابینت آشپزخانه با روکش چوبی که قیمت نسبتاً مناسب تری نسبت به نوع تمام چوب آن دارد، از محصولاتی است که در پاسخ به نیاز قشر متوسط جامعه طراحی و تولید شده تا همه افراد با هر سلیقه و بودجه ای بتوانند در منزل خود کابینت چوبی یا طرح چوب داشته باشند. مزایای استفاده از کابینت روکش چوب طبیعی عبارتست از:

  • با کابینت تمام چوب از نظر ظاهری هیچ تفاوتی ندارد
  • تنوع بالا به علت وجود تعداد بسیار زیادی روکش چوب طبیعی

images_1677420735_63fb68bf1b4fd.jpg

معایب کابینت روکش چوب

  • طول عمر متوسط
  • حساس در برابر حرارت ، رطوبت و اشیاء تیز

کابینت روکش چوبی چگونه ساخته می‌شود؟

بعضی از چوب‌ها خاصیت شکل پذیری مناسب و همچنین بافت زیبایی دارند به همین جهت از این چوب ها برای تولید روکش چوب استفاده می کنند. این روکش ها هم به صورت طبیعی و هم فرآوری شده تولید می شوند که نوع فرآوری شده آن بافت یکنواخت تری دارد و گران قیمت تر است. بعد از آماده شدن روکش چوب و برش آنها به اندازه های استاندارد با استفاده از دستگاه پرس و چسب روی سطح MDF خام پرس می شود و برای تولید کابینت و کمد روکش چوبی به کارخانجات تولیدی ارسال می شود. پس از ساخت نوبت به رنگ آمیزی می‌رسد که این کار غالباً با استفاده از پیستوله یا به وسیله ماشین آلات اتوماتیک انجام می‌گردد.

کد خبر: ۲۰۸٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha