۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
ریزش نرخ یورو به دلار به کف ۷ هفته ای| شاخص دلار همچنان در مسیر افزایش قرار دارد
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش نرخ یورو به دلار به کف ۷ هفته ای| شاخص دلار همچنان در مسیر افزایش قرار دارد

با افزایش مجدد شاخص دلار، جفت ارز یورو به دلار صبح روز دوشنبه به پایین ترین سطح هفت هفته اخیر خود روی ۱.۰۵۴۰ کاهش پیدا کرد.

به گزارش بازار، با افزایش مجدد شاخص دلار، جفت ارز یورو به دلار صبح روز دوشنبه به پایین ترین سطح هفت هفته اخیر خود روی ۱.۰۵۴۰ کاهش پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، شاخص دلار در حالی افزایش یافته که قرار است این هفته، فدرال رزرو آمار شاخص های مهمی همچون اعتماد مصرف کننده، هزینه تولید و بیکاری را منتشر کند.

شاخص دلار صبح روز دوشنبه به ۱۰۵.۳۰ افزایش یافته که بالاترین سطح آن طی ۷ هفته گذشته به حساب می آید. دلیل اصلی افزایش این شاخص، جلسه هفته گذشته کمیته بازار آزاد فدرال به ریاست جروم پاول بوده که طی آن، بر لزوم ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی تاکید شد؛ جلسه ای که بر روی شاخص بورس های خارجی، بازار رمزارزها و طلا تاثیر منفی به جای گذاشت.

اکنون برآورد کارشناسان بازار این است که به احتمال زیاد، فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را در مجموع، به ۵.۳ درصد سالانه افزایش خواهد داد. این در حالیست که برآوردهای ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ نشانگر عزم جروم پاول برای افزایش مجموع نرخ بهره به ۵.۱ درصد در سال بود.

تحلیل تکنیکال یورو به دلار

در حال حاضر، جفت ارز یورو به دلار به کف ۱۱ هفته ای خود رسیده که این کف با EMA۲۰۰ تلاقی دارد. لذا، نرخ ۱.۰۵۴۰ (نرخ فعلی) کف حمایت این جفت ارز به حساب آمده و در صورت از دست رفتن این حمایت، می توان انتظار افتادن کامل بازار به دست خرس ها را داشت. لذا به فعالان بازار فارکس پیشنهاد می شود تا روند نرخ این جفت ارز را طی ساعات آتی به دقت زیر نظر داشته باشند.

اما اندیکاتور RSI نیز در محدوده فروش بیش از حد قرار داشته که می تواند منجر به ریزش بیشتر نرخ یورو به دلار (EUR/USD) باشد. در جدول زیر، مهمترین نقاط حمایت و مقاومت پیش روی این جفت ارز طی ساعات آتی ارائه شده است:

ریزش نرخ یورو به دلار به کف ۷ هفته ای| شاخص دلار همچنان در مسیر افزایش قرار دارد

کد خبر: ۲۰۸٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha