۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
واگذاری زمین های شهریار به هیات مدیره در مراجع قضایی پیگیری می شود| ماجرای بالا بودن قیمت مسکن
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن در گفتگو با بازار

واگذاری زمین های شهریار به هیات مدیره در مراجع قضایی پیگیری می شود| ماجرای بالا بودن قیمت مسکن

جواهری، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن با تاکید بر اینکه واگذاری زمین های شهریار به اعضای هیات مدیره بانک مسکن در مراجع قانونی و قضایی در حال پیگیری است گفت: بالا بودن قیمت بخاطر کیفیت بالا است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: واگذاری زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در شهریار به اعضای هیات مدیره بانک مسکن که بعدها مشخص شد در قالب یک تعاونی بوده است در سال های گذشته سر و صدای زیادی به پا کرد. در همان روزها قضاوت بر سر اینکه این معامله درست بوده و مشکل نداشته است نهادهای نظارتی و قوه قضائیه به آن ورود کردند.

حال با گذشت چند سال از این موضوع به نظر می رسد که این ماجرا هنوز به اتمام نرسیده و همچنان در مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد.

محمد رضا جواهری مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در پاسخ به این پرسش که ماجرای واگذاری زمین شهریار به کجا رسید اینطور پاسخ داد که این موضوع که از آن صحبت می کنید در حال حاضر در مراجع قانونی و قضایی در حال پی گیری است.

اما ماجرای گران تر بودن واحدهای مسکونی که توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن احداث می شود همواره این بحث را در میان متقاضیان مطرح می کند که چرا مسکن های ساخته شده توسط این شرکت همواره گران تر از واحدهای مسکونی در یک منطقه با واحدهای مسکونی مشابه به لحاظ متراژ دارد؟

واگذاری زمین های شهریار به هیات مدیره در مراجع قضایی پی گیری می شود| ماجرای بالا بودن قیمت مسکن

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در پاسخ به این پرسش که شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان یکی از برندهای معتبر در حوزه ساخت و ساز کشور چرا واحدهای مسکونی گران احداث می کند؟ می گوید: اگر واقعا واحدهای مسکونی را مقایسه کنید مشخص می شود چرا که در حوزه مسکن اینکه قیمت بالا است یا پایین است اینطور نیست. وی افزود: به عنوان کارشناس این حوزه اعلام می کنم که شاید یک واحد مسکونی در کنار یک واحد مسکونی دیگر ساخته شده باشد متری ۵ میلیون تومان ارزانتر باشد اما واحد مسکونی دیگر ۵ میلیون تومان گرانتر باشد. چون تجهیزات و تاسیسات و به تعداد زیادی پارامترهای متفاوت در آن واحد مسکونی نقش دارد که به این راحتی نمی توان با مقایسه یک واحد مسکونی با یک واحد مسکونی دیگر گرانتر یا ارزانتر باشد.

کیفیت اجرای واحدهای مسکونی که شرکت سرمایه گذاری مسکن احداث کرده به دلیل اینکه تمام ضوابط را رعایت می کند در رشد قیمت تمام شده تاثیرگذار است و موجب بالا رفتن کیفیت ساخت و ساز می شود

جواهری خاطر نشان کرد: اما انصافا کیفیت اجرای واحدهای مسکونی که شرکت سرمایه گذاری مسکن احداث کرده را ببینید. افتتاح پروژه ای در منطقه فردوس داشتیم که هم اعلام حریق و هم اطفای حریق را همزمان داشت. کدام پروژه این کار را می کند؟ کدام پروژه در پارکینگ تمام ضوابط ایمنی را بالاتر از حد استاندارد رعایت می کند. اینها مواردی است که به هر حال در رشد قیمت تمام شده تاثیرگذار است و موجب بالا رفتن کیفیت ساخت و ساز می شود.

شرکت سرمایه گذاری مسکن در حوزه ساخت به یک بِرند تبدیل شده و هر جایی که پروژه داشته‌ است مشکل پیش فروش نداشته است پس این موضوع نشان می دهد که تا چه میزان بالا بودن کیفیت ساخت و ساز در سرلوحه کار قرار دارد

وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری مسکن در حوزه ساخت به یک بِرند تبدیل شده و هر جایی که پروژه داشته‌ است مشکل پیش فروش نداشته است پس این موضوع نشان می دهد که تا چه میزان بالا بودن کیفیت ساخت و ساز در سرلوحه کار قرار دارد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن خاطر نشان کرد: در خصوص کلیات پروژه ها آنچه در دستور کار شرکت سرمایه گذاری مسکن است سرعت در اجرا، کیفیت و ایمنی در پروژه‌ها است. البته سه رکن اساسی که در حال حاضر اعلام شده، یکی از مواردی است که باید به آن جدی توجه شود، بحث سرعت در اتمام پروژه ها است که بر کاهش هزینه ها نیز می تواند اثرگذار باشد.

شرکت سرمایه گذاری مسکن در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع پروژه در دست اجرا دارد و رکود ساخت و ساز بر کاهش پروژه های شرکت سرمایه گذاری مسکن و بر ذخیره زمین ها که کم شده بود تاثیرگذار است

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در پاسخ به این پرسش که قبول دارید که رکود ساخت و ساز در کاهش پروژه های ساخت و ساز شرکت سرمایه گذاری مسکن تاثیر داشته است؟ گفت: شرکت سرمایه گذاری مسکن در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع پروژه در دست اجرا دارد. به همین دلیل امسال تلاش ها بر این است که میزان بودجه در نظر گرفته شده سالیانه تقریبا ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند. اما به هر حال رکود ساخت و ساز موجب کاهش پروژه های شرکت سرمایه گذاری مسکن شده است. به هر حال بیشتر منابع مالی و تامین مالی تاثیرگذار بود و یک مقدار هم ذخیره زمین های ما که کم شده بود بیشتر تاثیرگذار بود.

وی همچنین پیشتر در خصوص صندوق زمین و ساختمان گفته بود که جریان صندوق زمین و ساختمان شاید بعنوان کار جدیدی که بانک مسکن شروع کرد قابل تقدیر باشد، البته اشکال و ایراداتی در امیدنامه و اساسنامه وجود داشت که با سازمان بورس نیز مطرح شد.

جواهری ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۲۵ مورد پیشنهاد برای اصلاح صندوق زمین و ساختمان داشتیم که با سازمان بورس وارد مذاکره شدیم. این اقدام توسط شرکت تامین سرمایه که کار کارشناسی آن انجام شد صورت گرفت و به نظر می‌رسد در آینده ایجاد صندوق های زمین و ساختمان می‌تواند به رفع اشکالات کمک کند.

کد خبر: ۲۰۸٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha