۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
مناقشه برای تامین آب در شهر جدید ایوان‌کی | مسئولان یکدیگر را مقصر می‌دانند
در اتفاقی عجیب؛

مناقشه برای تامین آب در شهر جدید ایوان‌کی | مسئولان یکدیگر را مقصر می‌دانند

گرمسار- شهر جدید ایوان‌کی در نهضت ملی مسکن ۳۰ هزار واحد مسکونی سهمیه دارد اما مشکل اینجا است که واحدهای آماده شده هم حتی انشعاب آب ندارند و مسئولان تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازند.

بازار، گروه استان‌ها: سهم استان سمنان از نهضت ملی مسکن ۳۰ هزار واحد است اما به دلیل شرایط خاصی که ایوان‌کی دارد مقرر شد ۳۰ هزار واحد مسکونی نیز در این شهر جدید التاسیس احداث شود تا سهمیه مسکن ملی در استان به ۶۰ هزار واحد در چهار سال افزایش پیدا کند.

شهر جدید ایوان‌کی به دلیل نزدیکی به تهران قرار است نقش مهمی را در سرریز جمعیتی پایتخت ایفا کند شهری که در حوزه استحفاظی گرمسار است اما به صورت مستقل و توسط یک شرکت به نام پردیس شهر جدید ایوان‌کی احداث می‌شود شرکتی که پیگیر زیرساخت های این شهر نیز است.

دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز و ... باید تعهدات خودشان را در قبال شهر جدید ایوان کی بر اساس تبصره یک ماده ۹ قانون جهش مسکن عمل می کردند

خانه.های مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوان‌کی اما هنوز ساخته نشده با مشکل روبرو است و نخستین مشکل هم انشعاب آب است. مردم اعتقاد دارند که شاید بتوان مدتی را بدون گاز زندگی کرد حتی شاید بتوان ساعاتی از روز را برق نداشت چرا که عمده ساکنان این شهر نیمی از روز را قاعدتاً باید در محل های کارشان باشند اما بدون آب لحظه ای نمی توان زندگی کرد.

مسئولان آبفا تعهداتشان را عملی نکردند

در این بین مسئولان اما یکدیگر را مقصر می دانند و مردم در این بین مانده اند که باید بالاخره چه کاری را صورت دهند تا خانه های ساخته شده و در حال ساخت، را بدون مشکل تحویل بگیرند خانه هایی که متر به متر آن آرزوهای هر خانواده ایرانی محسوب می شود

رضا مومنی مدیرعامل شهر جدید ایوان کی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره زیرساخت های شهر جدید ایوان کی، می گوید: دستگاه های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز و ... باید تعهدات خودشان را در قبال شهر جدید ایوان کی بر اساس تبصره یک ماده ۹ قانون جهش مسکن عمل می کردند.

وی بیان کرد: برق و گاز خودشان را رسانده و علمک ها را نصب کرده و حتی ۶۰ الی ۷۰ درصد کار را هم تا چندی قبل پیش بردند اما شرکت آب و فاضلاب هم در اجرای شبکه آب و فاضلاب و به خصوص انشعبات بسیار عقب است علی رغم اینکه مکاتبات زیادی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

مناقشه برای تامین آب در شهر جدید ایوان‌کی | مسئولان یکدیگر را مقصر می‌دانند

نامه زدیم کسی جواب نداد!

مدیر شرکت آب و فاضلاب استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اما نظر متفاوتی دارد و مقصر را تاخیر در شهرک جدید ایوان کی می داند و می گوید: شبکه های آب برای مسکن مورد نیاز مردم در ایوان کی اجرا شده و ما از مرداد ماه سال ۱۴۰۱ نامه ای به شماره ۷۷۵۵ به شهر جدید ایوان کی ارسال کردیم که هزینه انشعاب آب را واریز کنند.

خانه‌های مذکور مصوبه دفتر فنی و ماده ۲۳ از سازمان مدیریت و برنامه ریزی ندارد در نتیجه اصلا آب و فاضلاب را نباید از آبفا بخواهند

محمد طاهری بیان کرد: دومین نامه در نهم آذرماه ۱۴۰۱ صادر شده که اعلام کردیم هزینه های انشعاب و لوازم را پرداخت کنید تا بتوانیم آب را وصل کنیم بازهم پاسخی به ما داده نشد.

وی افزود: نامه سوم و چهارم نیز در ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ ارسال شد و دلیل آن هم این بود که یکبار اعلام شد ۲۰۰ واحد و یکبار اعلام شد که ۲۵۰ واحد آماده شده است و لذا باید ارقام این دو تغییر می کرد در نتیجه چهار نامه تاکنون ارسال شده است پس از این نامه ها تنها پول ۳۰ انشعاب واریز شده است که بر اساس این موارد و به دلیل عدم اجرایی شدن پیاده‌روها نتوانستیم آب را برای مردم وصل کنیم.

تعهدی برای فاضلاب نداریم!

مدیرعامل آبفای استان سمنان بیان کرد: درباره فاضلاب نیز باید گفت طی نامه ای به شهر جدید ایوان‌کی اعلام کردیم که اجرای فاضلاب بر عهده خود شرکت مدیرعامل شهر جدید ایوان کی است و آبفای استان سمنان هیچ تعهدی در این زمینه ندارد.

ایوان‌کی برای استان سمنان اهمیت بسزایی دارد چرا که بهترین زیرساخت برای سرریز جمعیتی تهران بزرگ به استان سمنان است

طاهری درباره علت این موضوع می گوید: خانه های مذکور مصوبه دفتر فنی و ماده ۲۳ از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ندارد در نتیجه اصلاً آب و فاضلاب را نباید از آبفا بخواهند موضوع بعد اینکه از اساس شبکه فاضلابی در ایوان کی وجود ندارد که انشعابی قرار باشد نصب شود.

در این گیر و دار اما باید دید که مشکل مردم چه زمانی حل می شود و آیا استانداری برای رفع این معضل ورود خواهد کرد یا خیر؟ این نکته را هم باید افزود که ایوان‌کی برای استان سمنان اهمیت بسزایی دارد چرا که بهترین زیرساخت برای سرریز جمعیتی تهران بزرگ به استان سمنان است و می‌تواند جمعیت استان را ارتقا داده تا در اعتباراتی که منشا توزیع آنها جمعیت است، دست این استان را بازتر کند از سوی دیگر حضور جمعیت می تواند به حضور سرمایه گذار و در نتیجه توسعه اقتصادی و تولیدی و ... نیز منجر شود.

عملکرد مسئولان و اهمیت ایوان‌کی

ابتدا باید مسئولان استان سمنان مشکلات مسکن را در این منطقه حل کنند. با توجه به شرایط کنونی به نظر می‌رسد نهضت ملی مسکن یکی از آخرین بخت های خانواده ها به خصوص جوانان برای خانه دار شدن باشد زیرا تورم این روزها سبب شده تا فاصله درآمد ها تا خودرو و خانه و ... روز به روز بیشتر شود در نتیجه باید دید که دولت در قبال حل مسائل و مشکلات نهضت ملی مسکن به ویژه در ایوان کی چه تصمیماتی خواهد گرفت.

از سوی دیگر همچنین زمزمه هایی از دشواری های تامین آب برای شهر جدید ایوان‌کی نیز به گوش می‌رسد که البته مسئولان برای حل این موضوع نیز برنامه ریزی خوبی را صورت داده اند از طرف دیگر قطار برقی و مترو می تواند پازل حضور جمعیت سرریز تهران به ایوان کی را تکمیل و غرب استان سمنان را باز هم به لحاظ حضور جمعیت، بیش از گذشته تقویت کند.

خبرگزاری بازار در پیگیری این گزارش به سراغ مردم و همچنین مسئولان بالادستی در استانداری سمنان نیز در آینده نزدیک خواهد رفت. شما مخاطبان بازار هم در صورت تجربیات مشابه در پائین این گزارش و در بخش نظرات شما می توانید نقطه نظرات خود را با ما در میان بگذارید تا به آن بپردازیم.

کد خبر: ۲۰۸٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی ازدیادی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      2 0
      باتشکر از پیگیری های شما
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      0 0
      حال گیریم که انشعاب آب هم دادند همین الان برای شهر قدیم گرمسار و ایوانکی آب وجود ندارد و تابستان ها کمبود آب داریم از کجا ۳۰۰۰۰ ساختمان که میشود بالای یکصد هزار نفر را تامین آب میخواهند کنند