۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
۴۱ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین احیا شدند
پس از مدت‌ها رکود؛

۴۱ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین احیا شدند

قزوین - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۴۱ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان بعد از مدت‌ها رکود به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین، رضا صفاری با اشاره به شرایط استراتژیک و راهبردی قزوین در حوزه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و اقتصادی اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذار به شهرک‌های صنعتی کار سختی نیست؛ چرا که سرمایه‌گذار برای خرید زمین و استقرار در استان پا پیش می‌گذارند.

وی با اظهار اینکه در واقع ما زمین نمی‌فروشیم، بلکه از ما زمین می‌خرند، یعنی سرمایه‌گذار برای استقرار در شهرک‌های صنعتی به ما مراجعه می‌کند و بعد هم ما شرایط را برای او توضیح می‌دهیم و سرمایه‌گذار هم بر اساس این شرایط زمین می‌گیرد و در شهرک‌های صنعتی مستقر می‌شود، گفت: با توجه به شرایط عالی قزوین در جذب سرمایه‌گذار باید در انتخاب سرمایه‌گذار دقت کنیم و به همین خاطر براساس سند آمایش استان که سند بالادستی همه دستگاه‌های اقتصادی محسوب می‌شود، صنایع دانش‌بنیان و فناور، صنایع کم‌مصرف در حوزه انرژی، صنایع با میزان اشتغال‌زایی بالا و صنایعی که زنجیره تولید را تکمیل کنند، در اولویت استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با اشاره به واگذاری زمین‌هایی بدون زیرساخت‌های آب، برق و گاز در دولت گذشته یادآور شد: در این شرایط تورمی شرکت شهرک‌ها عقب مانده بود و از این‌رو تکمیل تعهدات دولت نسبت به صنایع در حوزه تأمین زیرساخت‌های یادشده، توسعه شهرک‌ها و در نهایت احیای واحدهای راکد و تعطیل در اولویت کاری ما قرار گرفت.

صفاری از افزایش ۶۱ درصدی درآمدهای شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: میزان کل درآمد شرکت شهرک‌های صنعتی در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۲۳ میلیارد تومان بوده و به همین میزان خم در حوزه شهرک‌سازی هزینه شده اما امسال درآمد و منابع مالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با ۲۵۵ میلیارد تومان افزایش به ۶۷۸ میلیارد تومان رسیده است همچنین تعهدات ما در این حوزه ۱۰۰ درصد محقق شده است. این میزان درآمد به اندازه درآمد شرکت شهرک‌های صنعتی در پنج استان است و برای مثال درآمد ما ۲۳ برابر درآمد شرکت‌ شهرک‌های صنعتی ایلام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین آزادسازی زمین‌های راکد صنعتی را یکی از کارویژه‌های نهاد متبوعش دانست و گفت: امسال در مجموع ۱۶۶ هکتار از زمین‌های شهرک‌های صنعتی که سرمایه‌گذاران در آنها اقدام نکرده بودند، از آنها پس گرفته و قرارداد واگذاری این زمین‌ها فسخ شد و با توجه به اینکه شهرک صنعتی آراسنج ما ۱۳۷ هکتار وسعت دارد، به اندازه یک شهرک صنعتی زمین آزاد کردیم البته یک قطعه از این زمین‌ها ۱۳۰ هکتار بود که به یک شرکت خودروساز واگذار شده بود و با همه فشارهایی که به ما وارد کردند تا این زمین را پس نگیریم، اما در نهایت با رأی دادگاه این زمین هم آزاد و از شرکت خودروسازی مربوطه خلع ید شد.

صفاری همچنین از واگذاری ۷۰ هکتار زمین صنعتی در قالب ۶۲ قرارداد به سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: برای واگذاری این ۷۰ هکتار زمین جدیدی آماده نکردیم، بلکه این ۷۰ هکتار را از محل زمین‌های آزادسازی‌شده در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین همچنین درباره میزان احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید برگشتند و همچنین ۴۵ واحد نیمه‌فعال هم احیا شدند و به ظرفیت بالای تولیدی رسیدند.

کد خبر: ۲۰۸٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha