۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
صادرات بیش از ۲۰ میلیون دلاری اسباب بازی
دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی اعلام کرد

صادرات بیش از ۲۰ میلیون دلاری اسباب بازی

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی گفت: در سال گذشته صادرات اسباب بازی ایرانی بیش از ۲۰ میلیون دلار بوده، که امسال نیز میزان صادرات این صنعت از کشورمان به همان مقدار سال قبل است.

به گزارش بازار، آیدین مهدی زاده، دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی، گفت: در چند سال اخیر ایران در صنعت اسباب بازی جهش خوبی در کیفیت و کمیت تولید اسباب بازی داشته است، به طوری که توانسته در بازار داخلی و صادراتی سهم بهتری را داشته باشد.

مهدی زاده در ادامه افزود: کشورهای همسایه که نیم نگاهی به صنعت اسباب بازی کشورمان داشته اند نیز متوجه شده این جهش در کیفیت تولیدات ما شده اند و صادرات به این کشوها مهیاست.

وی با اشاره به صادرات اسباب بازی ایرانی بیان کرد: برای تداوم در صادرات اسباب بازی نیاز به رسمیت بخشیدن به صادرات هستیم. در تفاهمنامه‌های با کشورها باید به تعرفه‌های ورود و خروج و استانداردسازی محصولات صادراتی توجه شود.

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی گفت: وزارت صمت از طریق دفتر صنایع خلاق و ورزشی در حال توسعه این صنعت است و شورای نظارت بر اسباب بازی با تشکیل یک شتاب دهنده صادراتی ذیل سازمان توسعه تجارت در حال مهیا کردن تسهیلات برای صادرات صنعت اسباب بازی است.

وی در پایان به میزان یکسان واردات و صادرات اسباب بازی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در سال گذشته میزان واردات و صادرات اسباب بازی بر اساس آمار رسمی به یک میزان بوده است. میزان صادرات اسباب بازی از کشورمان بیش از ۲۰ میلیون دلار بوده که امسال نیز این میزان صادرات از کشورمان به همان مقدار سال قبل است.

کد خبر: ۲۰۸٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha