۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
گردهمایی بین‌المللی فعالان صنایع غذایی با حضور هیات تجاری ایران
مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی برگزار کرد

گردهمایی بین‌المللی فعالان صنایع غذایی با حضور هیات تجاری ایران

مشارکت کنندگان غرفه داران نمایشگاه گالفود، از ۱۰ کشور، نزدیک به ۱۰۰ نماینده از شرکت های فعال در حوزه صنایع غذایی که ۳۰ نماینده از ایران بودند.

به گزارش بازار، گردهمایی فعالان صنایع غذایی، روز چهارشنبه همزمان با سومین روز نمایشگاه Gulfood ۲۰۲۳ با حضور ده‌ها دیپلمات، نماینده تجاری و نمایندگان کمپانی‌های برجسته صنایع و خدمات غذایی و نوشیدنی از ایران و چندین کشور جهان به همت مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی، در هتل تاور پلازای دبی برگزار شد.

این گردهمایی با سخنرانی خوشامدگویی خانم مرتضوی، مدیر توسعه بازار مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی آغاز به کار کرد. مرتضوی در سخنان خود ضمن خوشامدگویی به حاضران خدمات مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی را تشریح کرد. در ادامه علی الکمالی، مدیر عامل کمپانی دیتاماتیکس امارات، در خصوص بازار صنایع غذایی امارات، اهمیت آن و فرصت های موجود در این حوزه توضیحاتی را برای حاضران ارائه داد. آکلیلو کبده، سفیر اتیوپی در امارات متحده عربی سخنران بعدی این نشست بود که در خصوص فرصت های موجود در حوزه صنایع غذا و نوشیدنی کشور اتیوپی توضیحاتی را ارائه داد.

مشارکت کنندگان غرفه داران نمایشگاه گالفود، از ۱۰ کشور، نزدیک به ۱۰۰ نماینده از شرکت های فعال در حوزه صنایع غذایی که ۳۰ نماینده از ایران بودند. در این گردهمایی بزرگ، علاوه بر فعالان تجاری ایران در حوزه صنایع غذایی و نوشیدنی نمایندگانی از۱۶ کشور از جمله هندوستان، سوییس، لیتوانی، آلمان، تونس، امارات متحده عربی، مالزی، پاکستان، صربستان، آفریقای جنوبی، اسپانیا، مصر، اتیوپی، ژاپن، کنیا و ایالات متحده آمریکا حضور داشتند.

در این نشست نمایندگانی از سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک ۹ کشور خارجی در امارات متحده عربی شامل تاجیکستان، مونتنگرو، کنیا، لیتوانی، بوسنی، اوگاندا، قزاقستان، مالزی و افغانستان حاضر بودند و ده‌ها نماینده از کمپانی‌های برجسته بین‌المللی در حوزه صنایع غذایی نیز حاضر بودند.

حاضران در این گردهمایی علاوه بر آشنایی با فعالیت‌های یکدیگر در این صنعت، فرصت را برای شبکه‌سازی، گفتگوهای تجاری و همتایابی مغتنم شمردند و مذاکراتی را برای آغاز فعالیت‌های تجاری مشترک جدید آغاز کردند. حاضران همچنین در خصوص ادامه همکاری ها در آینده با سفارت خانه و کنسولگری های خارجی مقیم امارات جهت برگزاری ملاقات های تجاری رو در رو B۲B برنامه‌ریزی کردند.

مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی، در راستا اجرای مسوولیت‌هایش برای تسهیل مبادلات تجاری بین‌المللی کسب و کارها و صنابع ایرانی با امارات متحده عربی و دیگر کشورهای جهان، اقدام به برگزاری این گردهمایی کرد. مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی، در همین راستا در طول سال پیش رو نیز برنامه‌های متعددی را برای اعزام هیات‌های تجاری ایرانی به امارات و برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های تجاری در نظر گرفته‌است.

کد خبر: ۲۰۸٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha