۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
تجدیدنظر فوری دولتمردان در تصمیمات راهکاری جهت برون رفت از شرایط وخیم اقتصادی
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

تجدیدنظر فوری دولتمردان در تصمیمات راهکاری جهت برون رفت از شرایط وخیم اقتصادی

هوشمند کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش قیمت دلار باعث افزایش درآمدهای شرکت‌های دلاری خواهد شد و دولت باید تمام تلاش خود را جهت حمایت از بازار به عمل آورد و با اقتصاد ذینفعانه و دستوری مقابله نماید.

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر رضا هوشمند کارشناس و مدرس بازار سرمایه ضمن اشاره به حال و روز آشفته این روزهای اقتصاد کشور، اظهار داشت: با توجه به نوسانات شدید دلار و نزدیک شدن به تورم سه رقمی باید به بررسی بازارهای مختلف مالی پرداخت.

تجدیدنظر فوری دولتمردان در تصمیمات راهکاری جهت برون رفت از شرایط وخیم اقتصادی

وی افزود: در سطح جهانی با توجه به افزایش نرخ بهره آمریکا و شاخص دلار، شاهد ریزش در قیمت های جهانی کامودیتی و ارزهای دیجیتال و همچنین انس هستیم که تا حدودی می تواند بر اثر افزایش قیمت دلار و قیمت ها در داخل، تأثیرگذار باشد و نیاز است دولتمردان تجدید نظر فوری در تصمیمات داشته باشند و با انجام مذاکره در کوتاه مدت از روند بی ارزش شدن پول ملی جلوگیری به عمل آورند در عین اینکه سیاست های انقباضی مانند افزایش نرخ بهره و تک نرخی کردن ارز و غیره با توجه به رانت موجود، در کوتاه مدت دیگر اثرگذار نخواهد بود.

بالا رفتن ریسک سرمایه‌گذاری در طلا و ارز

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه قیمت های فعلی ارز و طلا ریسک سرمایه گذاری در این حوزه ها را به شدت بالا برده است، تأکید کرد: افزایش قیمت دلار باعث افزایش درآمدهای شرکت‌های دلاری خواهد شد و کمک به افزایش شاخص و روند رو به رشد بورس خواهد کرد و دولت باید تمام تلاش خود را جهت حمایت از بازار به عمل آورد و نیز باید با اقتصاد ذینفعانه و دستوری مقابله نماید.

هدف کوتاه مدت و میان مدت شاخص

هوشمند با اشاره به بازدهی بازارهای موازی اظهار داشت: در شرایط فعلی سرمایه‌گذاری در بورس به علت عقب ماندگی از سایر بازارها می‌تواند زیان ناشی از بی ارزش شدن پول را جبران نماید، هدف کوتاه مدت شاخص سقف قبلی می باشد که به زودی به این نقطه خواهیم رسید همچنین هدف میان مدت آن سقف جدید سه میلیون می باشد.

این مدرس بازار سرمایه با توجه به بودجه ۱۴۰۲، برای دلار هدف ۱۳۰ هزار تومان را متصور شد که فروش اموال دیگر کمکی به درآمدزایی دولت در کنار سایر درآمدها نخواهد کرد که در این صورت دولت یا باید اعلام ورشکستگی نماید و یا به میز مذاکره برگردد.

کد خبر: ۲۰۸٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha