۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
الزام وزارتخانه های نفت و نیرو به ارائه تخفیف ۵۰ درصدی برای حق انشعاب آب مدارس
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛

الزام وزارتخانه های نفت و نیرو به ارائه تخفیف ۵۰ درصدی برای حق انشعاب آب مدارس

نمایندگان مجلس وزارتخانه های نفت و نیرو را مکلف کردند تا به مدارس و خوابگاه های متأهلی که حداقل ۵۰ درصد آن توسط خیرین ساخته شده، برای حق انشعاب آب، گاز و فاضلاب تا ۵۰ درصد تخفیف دهند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه ۶ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ک) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ک) تبصره ۶ لایحه مذکور؛ به وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند، به مدارسی و خوابگاههای متأهلی که حداقل پنجاه درصد (۵۰%) آن توسط خیرین ساخته می‌شود، تا پنجاه درصد (۵۰%) تخفیف برای حق انشعاب، توسعه شبکه، حق وصل شمارشگر(کنتور) آب، گاز و فاضلاب، افزایش جریان الکتریکی(آمپراژ) و حق وصل شمارشگر برق ارائه نماید.

همچنین از آنجا که تصویب بند (ل) تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به دو سوم آرای نمایندگان نیاز داشت، وکلای مردم در خانه ملت با ۱۱۷ رأی موافق، ۵۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در صحن با تصویب آن مخالفت کردند.

از آنجا که با حذف بند مذکور نیز مخالفت شده بود، این بند برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ارجاع شد.

در بند (ل) تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور که برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد، آمده بود: در سال ۱۴۰۲، اجرای حکم تبصره (۷) ماده (۱۰۵) و تبصره ماده (۱۳۱) قانون مالیات‌های مستقیم موقوف الاجراء می‌گردد.

کد خبر: ۲۰۸٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha