۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
اختلاف رهبران گروه ۲۰ و صندوق بین المللی پول بر سر نحوه رفتار با ارزهای دیجیتال
تحولات بازار رمزارزها؛

اختلاف رهبران گروه ۲۰ و صندوق بین المللی پول بر سر نحوه رفتار با ارزهای دیجیتال

در حالیکه دولت هند از استقبال صندوق بین المللی پول و واشنگتن از پیشنهاد دهلی نو برای وضع مقررات قانونی برای فعالیت رمزارزها، خبرها حاکی از وجود اختلاف میان همه طرف ها بر سر چگونگی مدیریت آنها است.

به گزارش بازار، دولت هند با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که تصمیم دهلی نو برای وضع مقررات قانونی برای نگهداری و مبادله رمزارزها در راستای مقابله با مشکلات ناشی از آنها برای سرمایه گذاران، با استقبال صندوق بین المللی پول و ایالات متحده روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، وزیر دارایی هند با اعلام این خبر در جمع وزرای دارایی گروه ۲۰ با موضوع دارایی های دیجیتال، تاکید کرد که «جانت یلن» رئیس خزانه داری آمریکا از تصمیم هند برای قانونگذاری در زمینه مبادلات رمزارزی و دارایی های دیجیتال استقبال کرده است.

یلن نیز در جمع وزرای دارایی گروه ۲۰ اعلام کرد: ما به دنبال ممنوعیت فعالیت های مربوط به رمزارزها نیستیم؛ بلکه تنها به دنبال وضع یک چارچوب قانونی محکم برای فعالیت آنها خواهیم بود. وی همچنین تاکید کرده که ایالات متحده با شرکای خود برای وضع این ساز و کار همکاری خواهد کرد.

این در حالیست که به نظر می رسد میان مواضع واشنگتن و صندوق بین المللی پول در خصوص نحوه برخورد با ارزهای دیجیتال اختلافات مهمی وجود دارد. چراکه، «کریستالینا جورجییوا» مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول به تازگی اعلام کرده که این صندوق باید موضوع ممنوعیت استفاده از دارایی های دیجیتال را نیز به عنوان یک گزینه روی میز قرار دهد.

در هند به عنوان یکی از بازارهای مهم ارزهای دیجیتال جهان نیز، دولت همچنان تصمیم قاطعی برای چگونگی رفتار با ارزهای دیجیتال نگرفته است. در حالیکه نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور معتقد است که پس از گذشت چند سال، دهلی نو هنوز به تصمیم قاطعی برای نحوه برخورد با ارزهای دیجیتال نرسیده، بانک مرکزی این کشور معتقد است فعالیت این ارزها باید به طور کلی ممنوع اعلام شود؛ چراکه ماهیت دارایی های دیجیتال، کلاهبرداری است.

کد خبر: ۲۰۸٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha