۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
افزایش شاخص دلار به کانال ۱۰۵ و سقف هفت هفته ای| چرا شاخص رو به افزایش است؟
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش شاخص دلار به کانال ۱۰۵ و سقف هفت هفته ای| چرا شاخص رو به افزایش است؟

در پی جلسه چهارشنبه شب هفته گذشته در کمیته بازار آزاد فدرال و آغاز روند صعودی شاخص دلار (DXY)، این شاخص صبح روز شنبه به بالاترین میزانه خود طی هفت هفته گذشته رسید.

به گزارش بازار، در پی جلسه چهارشنبه شب هفته گذشته در کمیته بازار آزاد فدرال و آغاز روند صعودی شاخص دلار (DXY)، این شاخص صبح روز شنبه به بالاترین میزانه خود طی هفت هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، شاخص دلار روز جمعه به بالای ۱۰۵ رسیده و همین موضوع، منجر به افزایش ارزش دلار در برابر اکثر ارزهای بزرگ باتزار فارکس شده است. شاخص دلار که از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی همواره روندی نزولی را تجربه کرده، تا روز شنبه همچنان روند خود را تغییر داده است.

افزایش شاخص دلار به کانال ۱۰۵ و سقف هفت هفته ای| چرا شاخص رو به افزایش است؟

در همین راستا، دلار آمریکا به بالاترین ارزش دو ماهه خود در برابر ین ژاپن و همچنین به سقف ارزش هفت هفته ای در برابر فرانک سوئیس رسیده است.

گفته می شود امیدواری سرمایه گذاران برای سپرده گذاری دارایی های خود به شکل دلار امن در بانک های ایالات متحده، طی ماه های گذشته منجر به ریزش شدید بازارهای مالی در سراسر جهان شده است.

اکنون، آخرین خبرها از فدرال رزرو حاکی از آن است که این نهاد مهم اقتصادی آمریکا قصد دارد دستکم سه مرحله دیگر، نرخ بانکی را تا پایان سال ۲۰۲۳ افزایش دهد؛ موضوعی که حتی پیش از برملا شدن آن در چهارشنبه شب، منجر به ریزش سنگین بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال، بورس های مهم جهانی و حتی فلزات اساسی و گرانبها شد.

کد خبر: ۲۰۸٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha