۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
پیشرفت ۶۲ درصدی پروژه «ان جی ال» دهلران
رئیس صمت ایلام خبر داد؛

پیشرفت ۶۲ درصدی پروژه «ان جی ال» دهلران

ایلام- رئیس صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: تاکنون پروژه بزرگ ان‌ جی‌ ال پتروپالایش دهلران پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصدی داشته و ۱۸۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی برای آن هزینه شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت ایلام، رضا محمدرحیمی اظهار کرد: پروژه ان‌جی‌ال پتروپالایش دهلران هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصدی برخوردار است.

وی افزود: ۵۴۵ میلیون دلار تسهیلات ارزی برای اجرا پروژه ان جی ال پتروپالایش دهلران تعیین شده که تاکنون ۱۸۰ میلیون دلار آن پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: با راه‌اندازی این پروژه ضمن جلوگیری از هدر رفت حدود ۶۷ میلیون فوت مکعب گازهای سرچاهی چاه‌های A۳ ، A۲ منطقه چشمه خوش که از حدود ۲۵ سال پیش در حال سوختن و هدر رفت است، بخشی از خوراک واحد الفین ایلام تامین خواهد کرد.

محمد رحیمی گفت: فاز اول این پروژه سال آینده به مدار تولید خواهد رسید و ارزش سالانه محصولات آن ۴۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: هم‌اکنون برای ۲ هزار و ۸۶۹ نفر اشتغال ایجاد کرده است که ۷۷۲ نفر از این تعداد تنها در سال جاری به این پروژه بزرگ صنعتی اضافه شده‌اند.

کد خبر: ۲۰۸٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha