۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
درآمد طرح مولدسازی نباید صرف هزینه‌های جاری شود
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

درآمد طرح مولدسازی نباید صرف هزینه‌های جاری شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به اینکه ما سابقه خوبی در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری‌ها نداریم، تیم ۷ نفره تشکیل شده باید مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از فساد در این بخش را داشته باشد.

به گزارش بازار، محمدمهدی زاهدی عنوان کرد: در اینکه طرح مولدسازی ایده خوبی است، شکی نیست اما آنچه جای نگرانی دارد، شیوه عمل و آیین نامه اجرایی آن است که باید مراقبت‌های لازم نسبت به آن صورت گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از ساختمان‌ها و املاک وقف شده یا حتی بذل و بخشش شده به نیت تبدیل بنا به مدرسه، مراکز درمانی و کار خیر بوده است، لذا دولت در این موارد نباید ورود کند و املاک وقفی و خیرساز را که برای افراد خیر باقیات و صالحات دارد به معرض فروش بگذارد.

وی تأکید کرد: اگر قرار است اقدامی انجام شود، می‌توان با تبدیل به احسن کردن ملک به نام و اسم خیر آن هم با کسب رضایت فرد در صورت حیات و در غیر این صورت با رضایت وُراث و متولیان اقداماتی انجام شود.

زاهدی با یادآوری اینکه ما سابقه خوبی در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نداشتیم و فسادهای زیادی در این حوزه رخ داده است، گفت: تیم ۷ نفره تعیین شده باید به شدت مراقبت کنند که در این واگذاری‌ها فسادی ایجاد نشود.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: از سوی دیگر درآمد حاصل از طرح مولدسازی نباید صرف هزینه حقوق و دستمزد و بودجه جاری شود چراکه همانطور که از عنوان این طرح مشخص است، اعتبارات حاصله باید صرف مولدسازی، تولید، اشتغال، کارآفرینی و افزایش سرمایه شود؛ درحالیکه برخی اظهارنظرها حاکی از این بوده که ۵۰ درصد درآمدهای حاصله می‌‎تواند در همان دستگاه برای رفع مسائل و مشکلات دستگاه هزینه شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: مجلس نیز همواره نقش نظارتی خود را بر مسائل اجرایی کشور خواهد داشت و بر نحوه اجرای طرح مولدسازی نیز نظارت دارد.

کد خبر: ۲۰۸٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha