۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
تکذیب پسته یک میلیونی و تک نرخی در یزد| پسته فندقی در بازار ۴۰۰ هزار تومان است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تکذیب پسته یک میلیونی و تک نرخی در یزد| پسته فندقی در بازار ۴۰۰ هزار تومان است

یزد- جلیلی‌پور، رئیس اتحادیه خواربار، آجیل و خشکبار یزد، قیمت یک میلیونی برای پسته در یزد را تکذیب کرد.

محسن جلیلی‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن تکذیب پسته کیلویی یک میلیون تومان در استان یزد اظهار داشت: پسته یک میلیون تومانی در واقع پسته اکبری دست چین صادراتی است که کمتر از یک درصد مردم آن را مصرف می‌کنند.

وی با توصیه به مردم برای خرید پسته‌های ریز عنوان کرد: پسته فندقی ریز ۴۰۰ هزار تومان است که می‌توان آن را کف قیمت پسته بازار دانست.

رئیس اتحادیه خواربار، آجیل و خشکبار یزد در عین حال پسته مصرفی غالب مردم را احمدآقایی ذکر و عنوان کرد: قیمت این پسته اکنون کیلویی ۷۰۰ هزار تومان است.

جلیلی‌پور با تاکید بر بازرسی و کنترل بازار توسط این اتحادیه اظهار داشت: بازار آجیل و خشکبار شب عید توسط بازرسان جهاد کشاورزی، سازمان صمت و تعزیرات حکومتی علاوه بر بازرسان این اتحادیه کنترل و رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه خواربار، آجیل و خشکبار به میزان نیاز مردم و حتی بیشتر در بازار وجود دارد، تاکید کرد: افزایش قیمت دلار بر بازار نیز تاثیرگذاشته و اکنون قیمت‌ها بالاست.

رئیس اتحادیه خواربار، آجیل و خشکبار گفت: بیشتر آجیل‌ها نظیر بادام هندی با دلار خریداری می‌شود و افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر این کالاها گذاشته است.

جلیلی‌پور، تعداد واحدهای صنفی خواربار و آجیل شهر یزد را ۴۷۰ تا ۵۰۰ واحد ذکر کرد که از این تعداد ۲۰۰ تا ۲۲۰ واحد صنفی تنها تهیه آجیل شب عید مردم را بر عهده دارند.

کد خبر: ۲۰۸٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha