۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
خودروسازان پیش از توقف خط تولید خودرو، جایگزین آن را به بازار عرضه کنند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودروسازان پیش از توقف خط تولید خودرو، جایگزین آن را به بازار عرضه کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توقف خط تولید یک خودرو کار مهمی نیست چراکه این خودروها باید سال‌ها قبل از خط تولید خارج می‌شدند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی درباره اخبار متناقض ایران‌خودرو درباره توقف خط تولید پژو ۲۰۶ یا تداوم تولید آن، گفت: این اتفاقات دخالت غیرمسئولانه در بازار خودرو است و مانند سایر سیاست‌های خودروسازان به ضرر مصرف‌کنندگان است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: فردی که بعنوان کارشناس یک شرکت خودروسازی اظهار نظر می‌کند باید اطلاع کاملی داشته باشد؛ خودروسازان باید پیش از توقف خط تولید خودرو، اطلاعات دقیقی از زمان توقف تولید، خودروی جایگزین و شرایط آن را به اطلاع مردم برسانند.

وی با بیان اینکه اظهار نظرهای غیرکارشناسی موجب شوک به بازار خودرو می‌شود، اضافه کرد: توقف خط تولید یک خودرو کار مهمی نیست چراکه این خودروها باید سال‌ها قبل از خط تولید خارج می‌شدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: خودروسازان باید پیش از اعلام خبر توقف خط تولید خودرویی، جایگزین آن را به بازار معرفی و عرضه کنند تا با توقف تولید بازار دچار التهاب بیشتری نشود البته باید دقت داشت که خودروی جایگزین باید با خودرویی که تولید آن متوقف شده از نظر قیمت متناسب باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروی جایگزین باید شرایط فنی، کیفیت و ظاهری بهتری نسبت به خودروی قبلی داشته باشد، تصریح کرد: پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ عملا شبیه هستند در واقع پلتفرم آن‌ها یکی است و شکل چراغ پژو ۲۰۷ تغییر کرده است، توقف خط تولید پیکان و جایگزین شدن پژو آردی در آن زمان تا حدی قابل توجیه بود اما اقدات فعلی پذیرفتنی نیست و ما این موضوع را از طریق کمیسیون صنایع پیگیری می‌کنیم.

کد خبر: ۲۰۸٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha