۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
درخشش صنعت طلا و جواهر ایرانی

درخشش صنعت طلا و جواهر ایرانی

بومی سازی ۸۰ درصدی ابزارآلات و ماشین آلات صنعت و طلا و جواهر، سبب شده تا این صنعت در جایگاه مطلوبی قرار گیرد و محصولات ساخت داخل راهی بازارهای صادراتی شود.

به گزارش بازار، طی ۴ دهه گذشته بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی خرد و متوسط در حوزه‌ی تولید طلا و جواهر در کشور فعالیت می‌کنند که این روزها برخی از این واحدها، توانمندی هایشان را در نمایشگاه بین المللی تهران به نمایش گذاشتند. وجه اشتراک محصولات به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه بین المللی تهران، ظرافت، زیبایی، کیفیت و رنگ و لعابی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند همین نوآوری و خلاقیت در تولید محصولات طلا و جواهر سبب شده تا ایران جزو ۷ کشور تولیدکننده طلا در دنیا قرار گیرد.

محمد زرگران یکی از تولیدکنندگانی است با محصولاتی به سبک قلم زنی و مینا کاری از خطه جنوب کشور به این نمایشگاه آمده بود، گفت: محصولاتی که تولید می‌کنیم تا مدتی قبل از کشور هند وارد می‌شد، اما در کارگاهمان با ۳۰ نفز توانستیم طلاهای با کیفیت تری را تولید کنیم و جلوی واردات را بگیریم.

عباد محمدولی دبیر اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده در این صنعت، گفت: در یک دهه‌ی گذشته در ساخت طلا و جواهر، نقره و ماشین آلات توانستیم خودمان را در سطح کشورهای به نام این صنعت ارتقا دهیم، محصولات و ماشین آلات این صنعت امروز می‌تواند در بازارهای رقابتی برابری کند.

وی اضافه کرد: البته اگر نگاه وارداتی به این محصولات و ماشین آلات کم شود، بازار داخل در اختیار محصولات خودمان قرار می‌گیرد و چه بسا تولید محصولاتمان توسعه پیدا می‌کند و می‌تواند روانه بازارهای هدف صادراتی شود.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به حضور برخی از شرکت‌ها در بازارهای صادراتی، گفت: اگرچه در صادرات فعالیت‌هایی صورت گرفته، اما همچنان جای کار دارد چرا که ظرافت و کیفیت محصولات داخلی زبان زد کشورهای دیگر شده و باید از این فرصت برای حضور در بازارهای صادراتی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های فعالان این صنعت، ابزارآلات مورد نیاز بوده که امروز می‌توانیم بگوییم تا ۸۰ درصد ماشین آلات صنعت طلا و جواهر را داخلی سازی کرده ایم و در شرایط نسبتا مطلوبی قرار داریم.

کد خبر: ۲۰۸٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha