۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
اجازه استقرار «صنایع آلاینده» در شهرستان بهار داده نمی شود
معاون رئیس جمهور:

اجازه استقرار «صنایع آلاینده» در شهرستان بهار داده نمی شود

همدان - معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اجازه استقرار «صنایع آلاینده» در شهرستان بهار داده نمی شود، گفت: ۱۲ نقطه آلاینده در شهرستان بهار شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علی سلاجقه ظهر پنج شنبه در جریان بازدید از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی بهاران بیان کرد: در سفر استانی رئیس جمهور به همدان، بنده به عنوان نماینده هیئت دولت در شهرستان بهار حضور یافتم که وضعیت آلودگی هوا در این شهرستان نامطلوب و مشمئز کننده بود.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک بهار عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان بهار در محور ورودی استان های غربی به همدان قرار دارد؛ مشکل این شهرستان حل شد و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، اقدامات و سرمایه گذاری مناسبی از سوی کارخانه های آلاینده صورت گرفت.

سلاجقه بیان داشت: ۱۲ نقطه آلاینده در شهرستان بهار شناسایی و با ظرفیت استانداری، اداره کل محیط زیست، فرمانداری و نماینده مردم این مشکل رفع شد.

با توجه به وضعیت آب و خاک شهرستان بهار و اهمیت سلامت مردم به عنوان خط قرمز دولت سیزدهم، فقط اجازه استقرار واحدهای دانش بنیان و واحدهای تولیدی در عرصه صنایع غذایی داده می شود

وی بر جلوگیری از استقرار واحدهای آلاینده در شهرک صنعتی بهاران تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت آب و خاک شهرستان بهار و اهمیت سلامت مردم به عنوان خط قرمز دولت سیزدهم، فقط اجازه استقرار واحدهای دانش بنیان و واحدهای تولیدی در عرصه صنایع غذایی داده می شود.

وی با تأکید بر تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات بیان کرد: یکی از مطالبات مردم بهار نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است که در این راستا، از محل صندوق ملی محیط زیست نسبت به نوسازی تاکسی های فرسوده و ناوگان عمومی کمک خواهد شد.

وی عنوان کرد: دولت سیزدهم به عوارض آلایندگی به عنوان منبع درآمد نگاه نمی کند و عوارض آلایندگی صرف تلطیف آب و هوا و شرایط منابع آب و خاک منطقه خواهد شد.

سلاجقه افزود: در ماه‌های اخیر آیین نامه بو و صدا تصویب و ابلاغ شده و بر اساس این آیین نامه ها، فعالیت واحدهای مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

لزوم انجام اقدامات بیولوژیک و افزایش پوشش گیاهی در شهرک صنعتی بهاران
معاون رئیس جمهور بر اقدامات بیولوژیک و افزایش پوشش گیاهی در شهرک صنعتی بهاران تاکید کرد و گفت: شرکت شهرک های صنعتی مکلف است برای کاشت گونه های سریع الرشد در بازه زمانی معین، اقدام کند و نسبت «فضای سبز به فضای اشغال شده» طبق دستورالعمل انجام شود.

وی خواستار انجام مسئولیت اجتماعی توسط واحدهای تولیدی شد و گفت: امیدواریم واحدهای تولیدی و صنعتی به فراخور نیاز هر منطقه در حوزه مسئولیت اجتماعی فعال‌تر عمل کنند که این مهم می‌تواند نقش ارزنده ای برای واحدهای تولیدی داشته باشد.

لازم به ذکر است علی سلاجقه با حضور در شهرک صنعتی بهاران از ۲ شرکت تولید اسید مهاجرغرب و شرکت دیانا کاغذ و تصفیه خانه شهرک صنعتی بهاران بازدید کرد.

کد خبر: ۲۰۸٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha