۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
کدام برند رک شبکه مناسب تر است؟

کدام برند رک شبکه مناسب تر است؟

در عصر امروز تجهیزات کاربردی زیادی لازم است تا با آن ها بتوانیم یک شبکه مناسب تشکیل بدهیم.

به گزارش بازار، در عصر امروز تجهیزات کاربردی زیادی لازم است تا با آن ها بتوانیم یک شبکه مناسب تشکیل بدهیم. رک شبکه یکی از همین تجهیزات ضروری و کاربردی است که به وسیله آن تجهیزات و دستگاه های دیگر شبکه مانند روتر، سوئیچ شبکه ، کابل شبکه و غیره به راحتی در جای امن در یک محفظه مکعبی شکلی قرار میگیرند چرا که سبب مرتب شدن تجهیزات و از همه مهم تر محافظت در برابر آسیب های احتمالی میشود. رک های شبکه با انواع برند ها و ویژگی های متفاوتی در بازار تجیهزات شبکه به فروش میرسد به همین دلیل انتخاب یک رک مناسب برای بعضی از افراد چالش برانگیز است.

چگونگی انتخاب رک شبکه:

از مهم ترین موضوعات در خرید یک رک مناسب، چگونگی انتخاب بهترین رک است. همانطور که گفتیم در بازار انواع گوناگون رک وجود دارد، به همین علت باید با توجه به نیاز ها و  دستگاه های یک تجهیزات شبکه یک رک مناسب را انتخاب کنیم. جهت خرید بهترین رک باید به نکاتی دقت کنیم که  عبارتند از:

  • اندازه رک:

از اصلی ترین فاکتورها  اندازه رک می باشد که بسیار مهم است. رک ها را باید با توجه به تجهیزات شبکه خود و اندازه آنها انتخاب کنیم. بهتر است رک شبکه را کمی بزرگتر در نظر بگیریم تا زمانی که تصمیم گرفتید شبکه خود را گسترش دهید امکان جا به جایی و اضافه کردن تجهیزات جدید را در داخل رک داشته باشید تا مجبور به تعویض آن نباشید.

اندازه فضای داخلی رک با واحد یونیت مشخص میشود و شما میتوانید رک های شبکه را در اندازه های ۲ تا ۴۷ سانتی متری خریداری کنید. همچنین عمق رک نیز از مهم ترین فاکتور در زمان خرید رک شبکه است که باید به آن دقت کنیم.

  • سیستم تهویه رک شبکه:

از مهم ترین فاکتور ها برای خرید رک شبکه که حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم سیستم تهویه و گردش هوا است. در حقیقت اگر رک شبکه تهویه مناسبی داشته باشد عملکرد وکارایی تجهیزات شما نیز بیشتر خواهد بود و قطعات داخلی آن کارکرد بهتری خواهند داشت.

جهت افزایش گردش هوا و خنک شدن تجهیزات درون رک ، اصولا درون آن از فن استفاده میشود . این کار سبب افزایش عملکرد دستگاه ها و جلوگیری از آسیب به آنها میشود. اصولا فن رک شبکه  بر روی کیت و داخل رک نصب میشود. از جهت دیگر استفاده از رک هایی که دارای توری هستند نیز سبب میشوند تا تجهیزات به راحتی خنک شوند و هوا به راحتی در رک گردش داشته باشد.

  • نوع رک شبکه مناسب:

انتخاب نوع رک شبکه یک گزینه دیگر برای خرید رک شبکه است که باید در نظر داشته باشیم. به طور کلی رک شبکه در دو نوع دیواری و ایستاده به فروش میرسد. رک دیواری همانطور که از نامش مشخص است بر روی دیوار تعبیه میشود و از همین رو فضای کمتری را اشغال میکند و مناسب برای فضای های اداری کوچک است. این نوع رک ها معمولا ارتفاعی بین ۳ تا ۱۲ یونیت و بدون پایه هستند.

نوع دیگر رک شبکه که به آن رک ایستاده میگویند، جهت استفاده در  فضاهای بزرگ با تجهیزات زیادتری است. رک های ایستاده در اندازه های بین ۱۲ تا ۴۷ یونیت دارد و برای تجهیزات سنگین بسیار مناسب است. این مدل از رک ها دارای پایه یا چرخ هستند و در بیشتر موارد به پایه های ضد زلزله  نیز مجهز میباشند. در حقیقت هر کسی میتواند با توجه به نیازی که به رک دارد از آن استفاده کند.

  • رک های OUTDOOR :

بیشتر اوقات ضروری است که تجهیزات شبکه و تمامی متعلقات آن در فضای باز قرار بگیرد. در این هنگام باید از رک outdoor استفاده کنید. بهتر است از نوعی رک شبکه مخصوص که دارای بدنه مقاومتر و مصونیت بیشتری در برابر گرما و غبار و آب دارد استفاده کنید رک های بیرونی نیز به صورت دیواری و ایستاده تولید میشود که به آن رک outdoor گفته میشوند. رک هایout door  در اندازه های ۷، ۹و ۱۲ یونیت طراحی و تولید میشوند که با توجه به نیازخود میتوانید آن را خریداری کنید.

  • دقت در برند رک شبکه:

در هنگام خرید رک شبکه حتما باید به برند رک توجه داشته باشیم . همانطور که گفته شد هر رک دارای ویژگی ها و کیفیت های گوناگونی است که با یک دیگر متفاوت اند. که اصولا برندهای شناخته شده و پر طرفدار گزینه مناسبی برای خرید هستند. که این برند ها در ایران عبارتند از: رک HPA، آماد سیستم، HPI و الگونت، رک HPI و ... .

  • توجه به وزن تجهیزات شبکه:

اگر وزن تجهیزاتی که قرار است درون رک شبکه قرار دهید زیاد است، باید از یک رک مقاوم با بدنه‌ای محکم برای نگهداری از آن ها استفاده کنید. رک‌هایی که بدنه ضعیفی دارند، به مرور زمان خمیده می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین بهتر است از ابتدا کمی بیشتر هزینه کنید و گزینه مناسب‌تری را انتخاب کنید.

  • توجه به ایمنی فیزیکی رک:

و اخرین ویژگی ای که برای خرید رک شبکه باید در نظر داشته باشید ایمنی رک ها است. از آن جایی که کلیه تجهیزات شبکه و اصلی ترین اعضای یک شبکه در داخل رک قرار می‌گیرد، ایمنی این تجهیزات نیز از ویژگی های مهم در زمان انتخاب آن است.

بهتر است از رک شبکه با قفل‌های جلویی و عقبی محکم و مورد اطمینان برای تجهیزات خودتان استفاده کنید. با این کار احتمال آسیب و به سرقت رفتن این تجهیزات کاهش پیدا می‌کند.

در صورتی که از رک شبکه بدون قفل استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌شود یک قفل ریتال برای افزایش امنیت تجهیزات خود به کار بگیرید.

مزایا استفاده از رک:

کدام برند رک شبکه مناسب تر است؟

پس از شناخت رک و برای بررسی موضوع راهنمای خرید رک شبکه بهتر است مزایای خرید رک را بررسی کنیم که شامل شامل:

  •  محافظت از تجهیزات شبکه در برابر اسیب های احتمالی
  • منظم شدن تجهیزات شبکه و چیدمان درست و اصولی آن‌ها
  • افزایش طول عمر تجهیزات شبکه به دلیل جابه جایی کمتر
  • و عیب‌یابی سریع‌تر تجهیزات و مدیریت آنها
  • کابل‌کشی مرتب‌تر و جلوگیری از خطر آتش‌سوزی و اتصالات
  • صرفه‌جویی در فضا خصوصا با استفاده از رک‌های دیواری
  • حفظ امنیت تجهیزات و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به آن‌ها
  • توسعه‌ی راحت‌تر تجهیزات شبکه و سازماندهی ساده‌ی آن‌ها
  • ایجاد یک سیستم تهویه‌ی و خنک‌سازی مناسب برای تجهیزات

هر چند رک یک دستگاه ساده محسوب می‌شود ولی باید توجه داشته باشین که انتخاب بهترین برند رک شبکه بسیار مهم است زیرا در اختیار داشتن یک رک مناسب می‌تواند عمر یک شبکه را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. شما می توانید انواع رک شبکه را با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه اینترنتی مسترشبکه بزرگترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه در ایران خریداری نمایید.

کد خبر: ۲۰۷٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha