۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
گاز طبیعی مایع چیست؟

گاز طبیعی مایع چیست؟

بازار جهانی گاز طبیعی یکی از بزرگترین بازارهای انرژی در جهان است.

به گزارش بازار، بازار جهانی گاز طبیعی یکی از بزرگترین بازارهای انرژی در جهان است. گاز طبیعی مایع شکلی از گاز طبیعی است که تا دمای بسیار پایین خنک شده است، ال ان جی و کاربردهای ان در کنار امکان حمل و نقل آن در سراسر جهان به صورت سریع وکارآمد و با هزینه کم تاثیر قابل توجهی بر امنیت انرژی و توسعه اقتصادی جهانی داشته  و همچنین این محصول را به منبع مهمی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به دلیل ماهیت کم کربن آن تبدیل کرده است.

گاز طبیعی مایع چیست؟

بازار جهانی ال ان جی

از انجایی که ال ان جی قابلیت توزیع و انتقال با سرعت بالا و هزینه مناسب را در سراسر جهان دارد ، تقاضا برای ان در سال های اخیر افزایش یافته امار ثبت شده برای این محصول در سال ۲۰۲۰ ، ۳۸۱ میلیون تن در سال بوده که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۲ درصدی را نشان می دهد. این رشد در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هم ادامه داشته و کارشناسان پیش بینی می کنند که با سرمایه گذاری در زیرساخت های تولیدی و همچنین افزایش مصرف بازار، این تقاضا تا سال ۲۰۲۵  نیزرروند افزایشی خود را حفظ کند .

گاز طبیعی مایع چیست؟

روند تولید ان ان جی در جهان

روند رو به رشد تقاضا منجر به افزایش ظرفیت تولید شده از این رو رکورد تعداد  پالایشگاه جدید گاز طبیعی مایع ساخته شده در سال ۲۰۲۰ با راه اندازی  ۴۱ پالایشگاه زده شد و ظرفیت جدید تولید در طول سال  ۲۰۲۱ ، ۲۰۲۳،۲۰۲۲ نیز با برنامه ریزی های انجام گرفته در سطح کشورهای تولید کننده ان افزایشی است. بزرگترین بازیگران در این بخش قطر، استرالیا و ایالات متحده هستند - این سه کشور مجموعاً ۷۶ درصد از کل ظرفیت گاز طبیعی مایع را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده اند.

گاز طبیعی مایع چیست؟

روند تجاری ال ان جی در جهان

تجارت گاز طبیعی مایع نیز در سال‌های اخیر با گسترش تقاضا از سوی کشورهای مختلف برای تامین نیاز صنایع خود رونق دو چندان گرفته است و معاملات این محصول با روش هایی مثل قراردادهای خرید و فروش بلند مدت یا میان مدت و همچنین روش هایی  مانند سوآپ یا قراردادهای آتی انجام می شود.

قراردادهای بلند مدت این امکان را به خریداران می دهد که بتوانند برای صنایع خود برنامه هایی پایدار تر و با چشم انداز طولانی تری طراحی کنند ، و همچنین به برنامه ریزی برای ساخت خطوط لوله فیزیکی و انتقال خود بپردازند .

گاز طبیعی مایع چیست؟

یکی از دلایل اصلی تمرکز دولت ها بر استفاده ازال ان جی  تاثیر مثبت ان بر بهبود محیط زیست و همچنین پایداری تامین ایمن این محصول می باشد.به طور کلی  ایمنی بالاتر گاز طبیعی مایع و همچنین تاثیر مثبت تولید و استفاده از ان بر محیط زیست، نوید اینده ای مطمئن و موفق را برای این محصول می دهد .

کد خبر: ۲۰۷٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha