۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
رشد ۵۴ درصدی صادرات از پایانه‌های مرزی اردبیل
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

رشد ۵۴ درصدی صادرات از پایانه‌های مرزی اردبیل

اردبیل- وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: طی سال جاری رشد ۵۴ درصدی را در میزان صادرات محصولات از پایانه‌های مرزی استان شاهد هستیم.

کلیم‌اله وثوقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در این مدت ترانزیت کالاها از پایانه‌های مرزی استان اردبیل روند رو به رشدی را داشته و با فروکش کردن بیماری کرونا، ما وضعیت مطلوب ترانزیت کالا از این پایانه‌ها را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در کنار رشد مناسب ترانزیت کالاهای صادراتی، ما امسال در جابجایی مسافر ۹ درصد و جابجایی کالا نیز با رشد هشت درصدی روبه‌رو هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا در هر دو حوزه با حمایت و پشتیبانی از فعالان این بخش زمینه و بستر ارائه خدمات مطلوب‌تر به هم استانی‌ها را در اردبیل فراهم کنیم.

وثوقی دیگر فعالیت‌های عمرانی حوزه راهداری را بهسازی ۱۸۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان اردبیل اعلام کرد و افزود: با تلاش راهداران امسال ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل آسفالت شده است.

وی توسعه بزرگراه‌ها را از اقدامات مناسب و قابل تحسین عنوان کرد و ادامه داد: افزایش ۲۰۰ کیلومتری بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی شرایط متفاوتی را در استان رقم زده و همچنان توسعه این زیرساخت‌ها می‌تواند فرصت تحول را در این استان فراهم کند.

وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مجموع در استان اردبیل ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه وجود دارد که با تکمیل بزرگراه شمال به جنوب شرایط مطلوب‌تری را در توسعه بزرگراه‌ها با ایمنی و تردد راحت شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در کنار ایمن‌سازی، نصب گاردریل و علایم راهنمایی و رانندگی، به رانندگان کمک کنیم تا تردد ایمن و راحتی را انجام دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نزدیکی ایام پایانی سال و آماده‌باش گروه‌های راهداری را برای ارائه خدمات مطلوب‌تر در ایام عید نوروز یادآور شد و بیان کرد: طرح نوروزی راهداری نیز از ۲۵ اسفندماه آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۷٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha