۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
دستگاه‌های اجرایی کرمان ملزم به ثبت املاک و دارایی‌های خود هستند
استاندار کرمان:

دستگاه‌های اجرایی کرمان ملزم به ثبت املاک و دارایی‌های خود هستند

کرمان- استاندار کرمان در خصوص مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: دستگاه‌های اجرایی باید املاک و دارایی‌های خود را ثبت و اعلام کنند و در غیر این صورت املاک مربوطه از ید اختیار آنها خارج می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: بانک‌های دولتی همکاری خوبی با استان دارند، اما از منابع مالی بانک‌های خصوصی در استان کمتر استفاده می‌شود.

وی بیان داشت: برای پروژه انتقال آب شرب سد نساء بم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است که این پروژه به بهره‌برداری برسد.

استاندار کرمان در خصوص مولدسازی دارایی‌های دولت نیز تاکید کرد تا با تعیین مهلت معین، دستگاه‌ها املاک و دارایی‌های خود را اعلام کنند و در غیر این صورت املاک مربوطه از ید اختیار آنها خارج می‌شود.

فداکار با اشاره به اینکه بحث فروش دارایی‌های مازاد دولتی از طریق آئین‌نامه مربوطه انجام می‌شود و سایر روش‌های فروش ملغی است، بیان داشت: جلسه‌ای در اولین فرصت با حضور معاون حقوقی و مالی دستگاه‌ها در خصوص فروش اموال مازاد دولتی برگزار و تصمیمات لازم گرفته شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه شرکت‌های دولتی، آموزش پرورش و وزارت بهداشت، بیشترین املاک و انتفاع را دارند، اظهار داشت: تاکید می‌شود همه دستگاه‌ها اموال خود را اعلام کنند در غیر این صورت چنانچه اموال دولتی مکشوف شود اختیار آن از دست دستگاه‌ها خارج می‌شود.

محمدرضا وحیدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در این جلسه گفت: اعتبارات تملک دارایی اعتبارات استانی ۱۵۷۴ میلیارد تومان است که در حال حاضر ۴۸ و نیم درصد تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: از اعتبارات ۳ درصد نفت حدود ۷۵ درصد افزایش داشته است از طرف دیگر تقریبا تخصیص استان در دو هفته گذشته افزایش یافته و در تمام منابع از ۲۲ درصد به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان عنوان کرد: درخواست داریم تمام پروژه‌ها مناقصه برگزار و نسبت به جذب منابع اقدام کنند.

وی اظهار کرد: اعتبارات مورد نیاز برای تحقق نرخ رشد اقتصادی استان مبلغ ۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

وحیدی ابراز داشت: از طریق مالیات در استان می‌توان خلق منابع داشت و از این منبع بالای ۲ هزار پروژه را تامین اعتبار کرد.

کد خبر: ۲۰۷٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha