۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
۵ خودرویی که متاثر از نرخ ارز گران شدند| اسفند، ماه گرانی خودرو
بازار گزارش می دهد

۵ خودرویی که متاثر از نرخ ارز گران شدند| اسفند، ماه گرانی خودرو

بسترن بی ۳۰، ام وی ام ایکس ۵۵، پژو ۲۰۷ هاچ بک، تارا و شاهین پنج خودرویی هستند که متاثر از نرخ ارز ۵ تا ۳۰ میلیون تومان رشد قیمت داشتند.

بازار؛ گروه خودرو: افزایش قیمت ارز در ماه پایانی سال موتور گرانی خودرو را گرم تر کرده است. پارامترهای بازار خودرو طی دو روز گذشته فقط سیر صعودی را نشان می دهد، این مورد سبب می شود که مشتریان حقیقی در بازار دسترسی کمتری به خرید خودرو داشته باشند. در شرایط فعلی اقتصادی خودرو بیشتر از گذشته به عنوان یک کالای سرمایه ای مورد معامله قرار گرفته است، چرا که سودآنی این کالا نسبت به سایر محصولات در بازار بیشتر است. سیاست های صنعتی اشتباه وزیر صمت در تکلیف برنامه به خودروسازان منجربه افزایش تقاضا کاذب در بازار شده است، از این رو به بررسی قیمت برخی از خودروها پرداختیم:

۵ خودرویی که متاثر از نرخ ارز گران شدند|اسفند، ماه گرانی خودرو

بسترن بی ۳۰ ابتدای هفته جاری به قیمت یک میلیارد تومان رسید. اما با رشد ناگهانی قیمت ارز، بهای این محصول امروز بیشتر از یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان است

بسترن ۳۰ میلیون تومان گران شد

بسترن بی ۳۰ یکی از خودروهای چینی مونتاژی با کیفیت است، این خودرو ابتدا هفته جاری به قیمت یک میلیارد تومان رسید. اما با رشد ناگهانی قیمت ارز، بهای این محصول امروز بیشتر از یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان است. افزایش قیمت ۳۰ میلیون تومانی این خودرو نشان می دهد در هفته جاری باید انتظار رشد مجدد این محصول را داشت. هرچند که بسترن در نسخه بی۵۰ رشد قیمت قابل توجهی مانند بی۳۰ نداشته است.

۵ خودرویی که متاثر از نرخ ارز گران شدند|اسفند، ماه گرانی خودرو

ام وی ام ایکس ۵۵ ابتدای هفته جاری قیمت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان داشت، اما امروز بهای این خودرو بیشتر از یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان است

ایکس ۵۵ چند؟

مدیران خودرو به عنوان یکی از خودروسازان مونتاژ کننده محصولات چینی در کشور شناخته می شود، این خودرو ابتدا هفته جاری طرح فروش اقساطی را اعلام و بعد از مدت کوتاهی این شیوه فروش را متوقف کرد، تداخل در برنامه عرضه خودرو به بازار از سوی شرکت های خودروساز فقط منجربه افزایش قیمت می شود. یکی از محصولات پر فروش این خودروساز ام وی ام ایکس ۵۵ است، این خودرو ابتدا هفته جاری قیمت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان داشت، اما امروز بها این خودرو بیشتر از یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان است.

۵ خودرویی که متاثر از نرخ ارز گران شدند|اسفند، ماه گرانی خودرو

پژو ۲۰۷ هاچ بک با سقف شیشه ای و دنده اتوماتیک به قیمت یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان رسید

پژو ۲۰۷ یک میلیارد را رد کرد

پژو۲۰۷ به عنوان یکی از هاچ بک های پر فروش گروه صنعتی ایران خودرو این روزها به هدف اصلی سودجویان برای معامله تبدیل شده است. پژو ۲۰۷ هاچ بک با سقف شیشه ای و دنده اتوماتیک به قیمت یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان رسید، هرچند که این خودرو در شهریور ماه سال جاری نیز به محدوده یک میلیاردتومان نزدیک شده بود. پارامترهای بازار نشان می دهد پژو ۲۰۷ در اسفندماه سال جاری کاهش قیمت قابل توجهی نخواهد داشت.

۵ خودرویی که متاثر از نرخ ارز گران شدند|اسفند، ماه گرانی خودرو

تارا دنده اتوماتیک روز گذشته با قیمت ۸۶۰ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این محصول بیشتر از ۸۶۵ میلیون تومان است

تارا گران تر می شود

تارا به عنوان جدیدترین سدان گروه صنعتی ایران خودرو، این روزها مسیر آرام افزایش قیمت را طی می کند. هرچند که این سدان جدید گروه صنعتی ایران خودرو در بازار حواشی فراوانی دارد، اما به نظر می رسد که سودجویان توجه کمتری به این محصول دارند. تارا دنده اتوماتیک روز گذشته با قیمت ۸۶۰ میلیون تومان معامله می شد، اما امروز قیمت این محصول بیشتر از ۸۶۵ میلیون تومان است. افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت این محصول طی یک روز نشان می دهد بزودی تارا یک میلیارد تومانی خواهد شد.

۵ خودرویی که متاثر از نرخ ارز گران شدند|اسفند، ماه گرانی خودرو

شاهین ابتدای ماه جاری با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۵۸۰ میلیون تومان رسیده است

شاهین در مرز ۶۰۰ میلیونی

شاهین به عنوان سدان جدید گروه خودروسازی سایپا، این روزها بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. شاهین ابتدا ماه جاری با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۵۸۰ میلیون تومان رسیده است، رشد ۳۰ میلیون تومانی طی دو روز نشان از توجه ویژه سودجویان به این خودرو دارد. هرچند که شایعاتی در خصوص افزایش بها شاهین در کارخانه وجود داشت، اما این مورد توسط سایپا تکذیب شد.

کد خبر: ۲۰۷٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha