سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مستلزم بهبود روابط با کشورهای دیگر است
معاون امور بین‌الملل اتاق ایران:

سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مستلزم بهبود روابط با کشورهای دیگر است

یاوری، معاون بین‌الملل اتاق ایران معتقد است: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری نیازمند توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، ایجاد پشتوانه‌های قانونی و بهبود روابط با سایر کشورها است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نشست هم‌اندیشی دیپلماسی اقتصادی با حضور معاون امور بین‌الملل اتاق ایران و رئیس و اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی ایران پیرامون مسائل گردشگری برگزار شد. در این نشست

علیرضا یاوری معاون امور بین‌الملل اتاق ایران با اشاره به فرابخشی بودن صنعت توریسم بیان کرد: باید اهداف و برنامه‌ها به گونه‌ای ترسیم شوند که ضمن تولی‌گری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سایر بخش‌ها اعم از دولتی و خصوصی نیز در تأمین نیازهای اساسی نقش خود را به درستی ایفا کنند تا به این ترتیب با تعامل و تعریف روابط متقابل و ارگانیک بخش‌های وابسته به این صنعت، شریان اقتصادی گردشگری کارآمد و توانمند شود.

او افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری نیازمند توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، ایجاد پشتوانه‌های قانونی و بهبود روابط با سایر کشورها است.

به گفته یاوری، فقدان استفاده از نیروی انسانی کارآمد، تصورات غیرواقعی گردشگران، نارسایی‌های محل‌های استقرار و موانع حمل‌ونقل، از عمده‌ترین مشکلات این صنعت به‌شمار می‌رود. او با این حال گفت: علی‌رغم همه مشکلات و محدودیت‌ها، امکان رشد صنعت گردشگری وجود دارد و نشست‌های فعالان بخش خصوصی زمینه‌ساز برنامه‌ریزی برای آینده گردشگری می‌شود. گردشگری خود تولیدکننده ثروت است و نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

در ادامه این جلسه حاضرین به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود و همچنین موانع پیش روی توسعه گردشگری در ایران پرداختند. اصلاح ساختارها برای تغییر رفتارهای فرهنگی، به کارگیری ظرفیت‌های انسانی کارآمد و تدوین نقشه راه منسجم برای توسعه این صنعت از جمله نکات مورد اشاره حاضرین بود.

در پایان این جلسه مقرر شد یک کمیته مشورتی برای ارائه منسجم نظرات و پیشنهادات به متولیان دولتی بخش گردشگری و روسای تشکل‌های گردشگری کشور تشکیل شود.

کد خبر: ۲۰۷٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha