۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
تدوین سند مهارت با هدف توسعه پایدار و اشتغالزایی در همدان
معاون فرماندار همدان اعلام کرد:

تدوین سند مهارت با هدف توسعه پایدار و اشتغالزایی در همدان

همدان - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان از تدوین سند مهارت با هدف توسعه پایدار و اشتغالزایی خبر داد و گفت: ایجاد شغل با مهارت آموزی امکان‌پذیر است‌.

به گزارش بازار و به نقل از فرمانداری همدان، اسدالله ربانی‌مهر در کمیته مهارت‌آموزی همدان با تاکید بر مهارت آموزی به عنوان یک نیاز در راستای توسعه پایدار و اشتغالزایی اظهار کرد: مهارت‌آموزی نیاز امروز جامعه است و برای رسیدن به اشتغال و کاهش بیکاری باید مهارت‌آموزی در برابر مدرک‌گرایی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

وی گفت: باید در حوزه مهارت‌آموزی، نیازهای همدان از جمله کشاورزی، گردشگری، فرش و چرم تا سنگ‌های تزیینی و گیاهان دارویی در اولویت قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان افزود: یکی از مشکلات حوزه اشتغالزایی در کشور کم‌توجهی به حوزه مهارت‌آموزی است در حالی که ایجاد شغل با مهارت آموزی امکان‌پذیر است‌.

وی گفت: اداره فنی و حرفه‌ای باید ارتباط و تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی، آموزش و پرورش، مجموعه‌های غیر دولتی، زندان‌ها و مراکز نظامی، کاریابی‌ها، دهیاران و روستاها داشته باشد و مهارت‌های لازم را به جامعه هدف آموزش دهد.

ربانی‌مهر با بیان اینکه توانمندسازی افراد جامعه رسالت مهم فنی و حرفه‌ای در راستای توسعه مهارت‌هاست؛ گفت: مرکز آموزش هتلداری همدان یک ظرفیت بزرگ است و با هتل‌ها در همدان و دیگر استان‌ها تفاهمنامه داشته باشد و نقش مرکزیت غرب کشور را در امر آموزش هتلداری را ایفا کند.

کد خبر: ۲۰۷٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha