۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
سالانه ۱۸ میلیون اصله نهال در ایلام کاشت می‌شود
معاون استاندار ایلام:

سالانه ۱۸ میلیون اصله نهال در ایلام کاشت می‌شود

ایلام- معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: سهم استان از طرح نهضت ملی «کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور» سالانه ۱۸ میلیون نهال است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، سعید هژبری اظهار کرد: سهم هر شهرستان استان از کاشت ۷۲ میلیون نهال طی ۴ سال براساس شاخص های جمعیتی و مساحت هر شهرستان مشخص و مقرر شده که طی هر سال ۱۸ میلیون نهال و از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ در مجموع ۷۲ میلیون نهال در استان کاشت شود.

معاون استاندار ایلام خواستار حضور فعال و مشارکت هم جانبه مردم در طرح کاشت ۱۸ میلیون نهال سالانه در استان شد و گفت: مشارکت مردم در طرح نهضت کاشت ۱۸ میلیون اصله نهال طی یکسال در استان تقویت می شود و کاشت تمامی نهال ها در روستاها با همیاری و مشارکت دهیاران است.

وی با تاکید حفاظت از نهال ها در استان پس از کاشت، گفت: قبل از کاشت هر نوع نهال، باید از کیفیت نوع خاک، محل نگهداری و محل تامین آب نهال اطمینان حاصل شود.

مهندس هژبری با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت دستگاه های اجرایی استان، مردم و سمن های مردمی برای کاشت ۷۲ میلیون نهال در استان طی ۴ سال، افزود: نهال کاری و درختکاری اولویت نخست برنامه های استان باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه کاشت نهال بصورت فراگیر در استان مشارکت هم دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد را می طلبد، افزود: همه ما مسئولان نسبت به موضوع جنگل‌کاری و نهال کاری مسئول هستیم.

کد خبر: ۲۰۷٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha