۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
تکمیل زنجیره ارزش خرما با توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی و تسهیل صادرات در بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

تکمیل زنجیره ارزش خرما با توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی و تسهیل صادرات در بوشهر

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر از تکمیل زنجیره ارزش خرما با توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی و تسهیل صادرات در استان بوشهر خبر داد.

علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به تولید ۱.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی اعم از باغی و زراعی و صیفی و سبزیجات در استان، توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی در استان بوشهر یک ضرورت است.

وی افزود: برای توسعه صادرات محصولات تولیدی کشاورزی، نیازمند بسته بندی شیک و استاندارد هستیم که در این راستا بسته‌های تشویقی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: فرآوری و بسته‌بندی خرما با روش‌های نوین و همچنین راه‌اندازی کارخانه رب گوجه‌فرنگی برای بهبود فروش گوجه تولیدی استان بوشهر، از اقداماتی است که در یکسال اخیر محقق شده است.

وی اضافه کرد: تکمیل زنجیره تولید شامل تمام مراحل کاشت و داشت و عمل‌آوری و بسته‌بندی و همچنین صنایع تبدیلی در زمینه خرما و نخیلات در دستور کار قرار دارد که البته اقدامات بسیار خوبی نیز در این مسیر انجام شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در زمینه تکمیل زنجیره مرغ نیز اقدامات خوبی در احداث کشتارگاه، راه‌اندازی کارخانه مرغ تخمگذار صنعتی انجام شده است.

باستین بیان کرد: در توسعه کشت گلخانه‌ای نیز اقدامات موثری انجام شده و بازاریابی تولیدات نیز به خوبی اجرایی شده است.

کد خبر: ۲۰۷٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha