۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
کاهش شدید کیفیت و مواد آلی خاک کشور | کشاورزیِ مدرن اجرا شود
مدیرعامل شرکت «فناوری زیستی مهر آسیا» مطرح کرد؛

کاهش شدید کیفیت و مواد آلی خاک کشور | کشاورزیِ مدرن اجرا شود

گرگان- مدیرعامل شرکت «فناوری زیستی مهر آسیا» گفت: کیفیت و ماده آلی خاک کشور کاهش شدیدی داشته و این موضوع باعث کاهش میزان حاصلخیزی و برداشت محصول شده، راهکار حل این مشکل کشاورزی مدرن است.

عباس کسائیان در گفتگو با خبرنگار بازار، یکی از دغدغه های مهم شرکت «فناوری زیستی مهر آسیا» را احیاء خاک ایران عنوان کرد و گفت: ماده عالی خاک های ما بسیار پایین است و با کمک تولید برخی محصولات می توان خدمتی به جامعه کشاورزی ایران با هدف احیای خاک ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت «فناوری زیستی مهر آسیا» با بیان اینکه کیفیت و ماده آلی خاک کشور کاهش شدیدی داشته، افزود: محصولی که شرکت هایی مثل ما تولید می کنند ماده آلی خاک را افزایش می دهد و باعث حاصلخیزی خاک و افزایش بازدهی محصول می شود.

وی با یادآوری اینکه مصرف بی رویه کودهای شیمیایی مثل اوره و فسفات باعث شد ماده آلی خاک کاهش یابد، توضیح داد: استفاده از کودهای ارگانیک و بیولوژیک باعث می شود بیماری ها به خصوص سرطان کاهش یابد.

کسائیان درباره فعالیت این واحد تولیدی، گفت: شرکت از سال ۱۳۷۹ در زمینه کود فعالیت دارد؛ در شهرک صنعتی سمنان کودهای بیولوژیک، در شهرک صنعتی مهدی شهر کودهای پلیت و گرانول مرغی و در یک مرکز دیگر کودهای آلی پایه فسفات، ازت و پتاس تولید می کند.

وی با بیان اینکه مجوز حدود ۸۰ نوع کود ایرانی توسط شرکت اخذ شده، ادامه داد: با چین، کره جنوبی، اسپانیا، هند و تقریبا هفت کمپانی معتبر دنیا همکاری داریم؛ بیش از ۴۰۰ فروشگاه با ما محصولات ما کار می کنند و هدف ما کشاورزی پایدار، ارگانیک و محیط زیست سالم است.

کسائیان یکی از نگرانی های این شرکت را کم آبی کشور عنوان کرد و یادآور شد: برای مدیریت آب باید به سمت آبیاری قطره ای بریم و از آبیاری سنتی جدا شویم چراکه توسعه فضای گلخانه ای ضمن کمک به رشد محصول، برای اقلیم هم مناسب است.

کد خبر: ۲۰۷٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha