۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
۱۹۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های استان همدان متوقف شد
از ابتدای سالجاری تاکنون؛

۱۹۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های استان همدان متوقف شد

همدان - ️مسئول اداره حریم و دسترسی های راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: امسال ۱۹۵مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های استان همدان متوقف شد.

به گزارش بازار ؛ آرش آزادی گفت: همچنین در این مدت صدور ۲۱۰ مورد مجوز در سامانه ملی مجوزها، یک هزار و ۴۸۹ مورد اعلام نظر و ۸۴ مورد رفع تجاوز به حریم انجام شده است.

آزادی افزود: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هر گونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

️وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها به‌ عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است، تاکید کرد: ۱۹۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز از طریق گشت های راهداری شناسایی و با اخذ دستور قضایی نسبت به توقف و رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی راه های استان همدان اقدام شده است.

آزادی یادآور شد: گشت‌های راهداری به شکل مستمر در جاده‌ها حضور فعال دارند و در ۱۰ ماه امسال بیش از ۹۸۶ بار برای جلوگیری از تجاوز به حریم راه ها و تخلفات احتمالی ماموریت انجام داده اند.

کد خبر: ۲۰۷٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha