۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کشاورزان برای دریافت شناسه تولیدات از سامانه «سماک» اقدام کنند
مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی همدان:

کشاورزان برای دریافت شناسه تولیدات از سامانه «سماک» اقدام کنند

همدان - پیشه ور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ثبت نام محصولات باغی و جالیزی برای اخذ «کیو آر کد» شناسه در سامانه سماک در حال انجام است و تا نیمه اسفندماه مهلت دارد.

شهرام پیشه ور در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام محصولات باغی و جالیزی برای اخذ کیو آر کد شناسه در سامانه سماک نیمه اسفندماه است، گفت: کشاورزان برای دریافت شناسه تولیدات از سامانه «سماک» اقدام کنند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تولیدکنندگان، باغداران، زارعان و گلخانه داران باید از هم اکنون برنامه ریزی کرده و قبل از شروع کشت در سامانه سماک ثبت نام کنند.

وی عنوان کرد: باید در زمان اخذ کد شناسه کی یو آر کد، حداقل دو ماه از تاریخ عقد قرار داد متقاضی و مسئول فنی گذشته باشد.

پیشه ور گفت: نظارت و ثبت فرایند ها باید قبل از مصرف کود ها و آفت کش های شیمیایی یعنی قبل از کشت محصولات زراعی و گلخانه ای و پیش از بیدار شدن درختان میوه از خواب زمستانه انجام شود و ثبت نام در زمان داشت یا برداشت مفهومی نخواهد داشت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: در صورت عدم ثبت نام به موقع در سامانه سماک گواهی ارتقاءسلامت برای محصولات صادر نمی شود و از اواخر شهریور ماه سال ۱۴۰۲ از صادرات محصولات فاقد کد کیو آر شناسه ممانعت بعمل خواهد آمد.

کد خبر: ۲۰۷٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha