۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
 ارتباط بین کشاورزان و جامعه دانشگاهی مشکلات را کاهش می دهد
عضو دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان:

ارتباط بین کشاورزان و جامعه دانشگاهی مشکلات را کاهش می دهد

گرگان- همتی، عضو هیات علمی گروه باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گفت: ارتباط کشاورزان با کارشناسان دانشگاهی بسیاری از مشکلات این حوزه را کاهش می دهد.

خدایار همتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل خوبی که گلستان در حوزه تولید محصولات باغی دارد اما متاسفانه هنوز فعالان این بخش به درآمد قابل توجهی دست نیافتند.

عضو هیات علمی گروه باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ایجاد اتحادیه را یکی از راه های رفع مشکلات باغداران معرفی کرد و گفت: معمولا کشاورزان به عنوان تولیدکننده کمتر به بازاریابی می پردازند که این حضور دلالان را در این بخش پررنگ کرده است.

همتی با بیان اینکه بیشتر چالش های باغداران در حوزه بازاریابی است، یادآورشد: به رغم تولید باکیفیت محصولات در این استان تاکنون کمتر به حوزه صادرات پرداخته شده است.

او به ارتباط تنگاتنگ بین تولیدکننده با جامعه دانشگاهی تاکید کرد و گفت: زمانی که باغدار با کارشناسان دانشگاهی مشکلات این حوزه را مطرح می کند به راحتی بسیاری از مشکلات این بخش با ارائه راهکار از سوی کارشناسان مرتفع خواهد شد.

به گفته وی، باید چهار حلقه تولیدکننده، جهادکشاورزی، مرکز تحقیقات تولیدات کشاورزی و دانشگاه ارتباطی منسجم و پایدار داشته باشند زیرا معضلات حوزه کشاورزی به هر چهار حلقه این زنجیره متصل است.

همتی اضافه کرد: می توان با اجرای کارگاه های آموزشی در حوزه باغداری برای بهره برداران بستر علمی را برای تولید بهتر محصولات فراهم کرد.

وی با بیان اینکه کشاورزی باید به صورت تلفیقی مدیریت شود، تصریح کرد: با مدیریت تلفیقی می توان به ارزش افزوده واقعی این حوزه دست یافت و درآمد اقتصادی استان در این زمینه را افزایش داد.

به گفته همتی، مشکل اصلی باغداران و تولیدکنندگان حوزه کشاورزی در اجرای قوانین بوده و قانون مشکلی ندارد اگر به درستی اجرا شود.

کد خبر: ۲۰۷٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha